Companii

Reducerile de preturi la haine au continuat sa aduca oamenii in mall. 200.000 de oameni intra zilnic intr-un mall din Capitala

Reducerile de preturi la haine au continuat sa aduca oamenii in mall. 200.000 de oameni intra zilnic intr-un mall din Capitala
30.07.2009, 00:00 314

Primele trei centre comerciale moderne deschise in Bucuresti - Bucuresti Mall (1999), Plaza Romania (2004) si City Mall (2005) - si-au pastrat numarul de vizitatori constant, desi in ultimul an au mai fost deschise proiecte precum Militari Shopping sau Liberty Center, care au atras la randul lor o parte din cumparatori.

Reprezentantii companiei Anchor Grup, care detine si administreaza Bucuresti Mall si Plaza Romania, afirma ca fiecare din cele doua proiecte atrage zilnic aproximativ 35.000 de vizitatori. In acelasi timp, Mihai Agaficioaia, directorul City Mall, spunea ca traficul de vara al proiectului a ramas constant, in jur de 13.500 de oameni in zilele din cursul saptamanii cu maxime de 15.000 de vizitatori in weekend.

 

Circa 200.000 de oameni intra zilnic intr-un mall din Capitala

"Am vazut destul de multa lume in Plaza, dar si in Baneasa (Shopping City - n.r.), in ciuda faptului ca am fost marti, intr-o zi din cursul saptamanii. Cred ca oamenii, femei in special, erau atrasi de reducerile la haine, dar parca nu aveau la fel de multe plasute pline ca inainte", a declarat Lorena, un vizitator al mallurilor din Bucuresti. Centrele comerciale deschise mai recent atrag si ele vizitatori, desi uneori cifrele sunt sub nivelul asteptat de administratori inaintea inaugurarilor.

Liberty Center a ajuns la inceputul acestei luni la un trafic zilnic de aproximativ 15.000 de vizitatori, in timp ce Militari Shopping atrage cel putin 7.000 de oameni in zilele din cursul saptamanii si 12.000 de oameni in weekend.

"In weekend, numai in galeria comerciala si Auchan, fara "boxurile" din afara care cuprind unitatile Praktiker, Decathlon, Domo si zona cu C&A, Tina R, Takko si Deichmann, am avut aproximativ 7.000 de oameni pe zi in timpul saptamanii si 12.000 de oameni pe zi in weekend. Exista multe persoane care intra in boxurile din afara, dar nu intra in galerie, deci traficul este semnificativ mai mare pe total centru decat cifrele mentionate mai devreme", a declarat Bogdan Dancau, managing director al companiei Atrium European Real Estate (AERE), proprietarul centrului comercial Militari Shopping.

Cele cinci centre comerciale despre care au fost obtinute informatii atrag zilnic aproximativ 110.000 de oameni. Luand in calcul si cifrele de trafic estimate pentru Unirea Shopping Center, Baneasa Shopping City, Vitantis sau Iris Shopping Center din Titan, numarul oamenilor care trec zilnic pragul unui centru comercial din Capitala depaseste probabil 200.000.

Vanzari de peste 1 mld. euro

Cifrele de afaceri cumulate ale magazinelor din aceste proiecte se apropie probabil de un miliard de euro, lunand in calcul o cheltuiala medie de 12-14 euro per vizitator. Cifrele pot fi mult mai mari in cazul proiectelor in care functioneaza hipermarketuri, unde bonurile de casa sunt mai mari, sau in Baneasa Shopping City, considerat un mall in care se petrece mai mult timp, iar cheltuielile sunt mai mari.

"Din informatiile pe care le avem, cosul mediu din hipermarketuri este de 70-75 de lei", a declarat Luiza Moraru, head of retail department al companiei de consultanta imobiliara CB Richard Ellis Eurisko.

In acelasi timp, reprezentantii Colliers spun ca, la nivel national, consumul mediu de produse food si non-food a scazut cu 10% in acest an.

"In medie, pe magazinele din Bucuresti, scaderea vanzarilor a fost de 15%, dar sunt si proiecte care si-au pastrat numarul de vizitatori, iar vanzarile au fost pe masura. Printre magazinele noastre cu cele mai bune vanzari sunt cele din Unirea, Galeria Feeria din Baneasa sau Bucuresti Mall", a declarat Ioana Stan, directorul de marketing al Otter Distribution, distribuitorul pe piata locala al marcilor Otter, Fila sau Geox.

In Bucuresti sunt in prezent circa 450.000 de metri patrati de spatii comerciale in centre moderne, iar acest stoc va creste in toamna acestui an cu circa 150.000 de metri patrati, ca urmare a deschiderii proiectelor Cotroceni Park si Sun Plaza.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO