Omul de afaceri Iulian Dascălu a vândut jumătate din pachetul care cuprinde cele patru malÂluri Iulius pe care le deÅ£ine pe piaÂÅ£a locală, în oraÅŸele IaÅŸi, TimiÅŸoara, Cluj-Napoca ÅŸi Suceava, către fondul olandez de investiÅ£ii Atterbury Europe. La o valoare de piaţă totală a celor patru malÂluri de 300 mil. euro, tranzacÅ£ia este estimată la peste 100 mil. euro.
Conform unor informaÅ£ii anterioare, gruÂpul Iulius, prin care este coordonată afacerea, a investit până în prezent peste 620 mil.euro pe piaÅ£a locală în mall-uri ÅŸi clădiri de birouri, din care aproape jumătate a fost finanÅ£at de la bănci precum BCR sau Unicredit.
TranzacÅ£ia de tip joint venture include ÅŸi cele două clădiri de birouri de la Iulius Mall Cluj, precum ÅŸi UBC 2, prima clădire finalizată din ansamblul multifuncÅ£ional Openville, pe care Iulius îl construieÅŸte în TimiÅŸoara, îmÂpreÂună cu viitoarele clădiri office pe care le va inÂcluÂde acest complex, potrivit acÅ£ionarului Iulian Dascălu.
„Operarea proprietăţilor se va realiza în coÂÂmun de către ambii parteneri. Atterbury nu va avea un reprezentant permanent în RomâÂnia, însă membri ai echipei vor fi prezenÅ£i în mod constant pe teritoriul RomâÂniÂei. Această asociere marchează o evoÂluÅ£ie firească, fiind un pas neÂcesar. Obiectivele noastre rămân aceÂleaÅŸi: finalizarea dezvoltării ansamblului OpenÂville TimiÅŸoara ÅŸi extinderea reÅ£elei Iulius Mall în regiune, la nivel internaÅ£ional“, a spus Iulian Dascălu pentru ZF.
Cele patru malluri au generat anul trecut veÂniÂturi din chirii de 223,7 mil. lei (circa 50 mil. euro) ÅŸi un profit cuÂmulat de 145,6 mil. lei (32,4 mil. euro), conform calculelor pe baza daÂteÂlor puÂblicate de Ministerul de FinanÅ£e. Businessul a fost astfel în creÅŸtere faţă de 2015 cu circa 12%.
Cel mai performant ca venituri din chirii este mallul din Timişoara, care a înregistrat venituri de 96,1 milioane de lei, fiind urmat de Cluj-Napoca, Suceava şi Iaşi. Printre chiriaşii care se găsesc în mallurile Iulius, se numără branduri precum Adidas, Deichmann, H&M, Orsay, Sephora şi World Class.
InvestiÅ£ia în cele patru centre comerÂciaÂle, care cumulează o suprafaţă de aproaÂpe 200.000 de metri pătraÅ£i, a fost de aproximativ 260 de mil. euro.
PiaÅ£a locală de imobiliare este dominată de mai mulÅ£i jucători străini, în top regăsindu-se compania sud-afriÂcană de real estate NEPI, alături de fondul de investiÅ£ii GlobalÂworth, condus de Ioannis Papalekas, ÅŸi de austriecii de la Immofinanz. Intrarea fondului Atterbury EuÂrope pe piaÅ£a locală arată încă o dată interesul investitorilor străini pentru segmentul imobiliar din România.