Reportaj ZF. Ce se întâmplă în clinicile private: abonaţii reţelelor, trataţi diferit faţă de cei care plătesc pe loc

19 feb 2018 Autor: Mirabela Tiron

Pacienţii abonaţi, care solicită con­sul­taţie la un anumit medic, dintr-o anu­mită clinică, ajung să aş­tepte şi o săptămână, do­uă sau chiar mai mult până găsesc un loc dispo­ni­bil, în timp ce un pa­cient neabonat (care plă­teş­te consultaţia la recep­ţie) găseşte un loc dispo­ni­bil mai repede la acelaşi medic.

„Am avut un abona­ment medical la MedLife şi, în principiu, în funcţie de specializare şi medicul solicitat aş­tep­tam cam una-două săptămâni pen­tru obţinerea unei programări. Acelaşi lucru era valabil şi când aveam un abo­nament la Regina Maria. Pe de altă par­te, recent am încercat să-mi fac o pro­gra­mare la Regina Maria cu plata aces­tei programări, 170 de lei. Obişnu­ită cu durata mare de aşteptarea din pe­rioada în care am avut abonament, am sunat din timp. Mi-au zis să vin în do­uă zile. M-au luat complet prin sur­prin­dere“, spune Roxana, o angajată care a beneficiat în trecut de abona­mente medi­cale.

În prezent, în Ro­mâ­nia sunt circa un mi­lion de abonamente me­dicale, în medie com­paniile plătesc în­tre 10 şi 20 de euro pe lu­nă pentru un abo­nament negociat pentru angajaţi.

„Aproximativ 80% din totalul locurilor din cadrul Regina Maria sunt disponibile pentru abonaţi, lunar, la nivelul întregii reţele, iar dife­ren­ţa de 20% este dedicată neabo­na­ţilor“, a explicat Fady Chreih, CEO al re­ţelei de sănătate Regina Maria, al doi­lea cel mai mare jucător de pe piaţa locală.

„Progra­măm pacienţii cât mai repede po­sibil. În re­la­ţia cu clienţii corporate sun­tem ghi­daţi de acordurile contrac­tua­le pe care le-am stabilit anterior. Uneori, acest lu­cru în­seamnă că acce­sul la o anumită spe­cialitate se face în in­ter­valul de timp agreat“, a spus Adrian Peake, director general al Medicover România.

 

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.02.2018

 
Cuvinte cheie:
Reportaj ZF
, Abonati
, clinici private
, medic
, solicitare
, pacienti
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide