zf cele mai citite 2016

Restructurările ascunse din comerţul modern. Fiecare hipermarket şi supermarket are astăzi de două ori mai puţini angajaţi ca în 2008. Numărul mediu de salariaţi per magazin a scăzut de la 102 la 43 în perioada 2008-2015

3 ian 2017 Autor: Cristina Rosca

În cele aproape 1.700 de hiper­mar­keturi, supermarketuri şi ma­gazine de tip discount din co­merţul modern erau angajaţi la finalul anului trecut aproape 72.000 de salariaţi, potrivit datelor pu­bli­ce.

Numărul de angajaţi aproape s-a du­blat în perioada 2008-2015, în timp ce nu­­mărul de magazine a crescut de peste pa­­tru ori. Astfel, numărul mediu de sa­la­­riaţi per unitate a scăzut la mai puţin de jumătate.

Dintre cele zece reţele ana­li­­zate de ZF, opt sunt pe minus la indi­ca­­to­rul angajaţi per magazin. Singura re­ţea care şi-a majorat numărul mediu de sala­riaţi per magazin a fost Profi, pe când la Lidl indicatorul a rămas constant.

„Diferenţele foarte mari (de număr de salariaţi per magazin, n.red.) sunt date de schimbările din piaţă în ultimii ani. (...) În contextul con­curenţei tot mai acerbe şi al puterii de cumpărare scăzu­te, au avut loc şi scăderi de vânzări per ma­­ga­zin. Astfel, singura metodă la care au apelat retailerii străini a fost re­du­cerea cos­turilor. Acest lucru a în­sem­nat şi re­struc­turări de personal“, spune Oa­na Botolan Datki, SEE managing part­ner în cadrul companiei cu activităţi în sec­torul resurselor umane Consulteam.

Ea spune că scăderile de consum din perioada 2009-2011 nu au fost recupe­ra­te încă, iar lupta tot mai acerbă pentru cli­enţi între reţele a dus la restructurări.

Consumul intern a crescut anul tre­cut cu 8,9%, amintind de anii de boom. Cifra de afaceri din comerţul cu amă­nun­tul, principalul indicator al consu­mu­lui, mai are însă de recuperat 1,6% pentru a reveni la nivelul din 2008, unul dintre cei mai buni ani pentru economia locală, potrivit calculelor ZF.

Comerţul modern este unul dintre ce­le mai importante sectoare din eco­no­mie, cu afaceri totale de 10 mld. euro anual.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.08.2016

 
Cuvinte cheie:
retail
, angajati
, comert modern
, hipermarketuri
, supermarket
, restructurari
, salariati
, magazine
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide