Retail&Agrobusiness

200 de cofetării şi dozatoare la stradă concurează cu Algida şi Betty Ice pe piaţa de 150 mil. euro a îngheţatei

Cremeria Emilia a ajuns la patru unităţi în Bucureşti, iar anul trecut a avut afaceri de 3,2 milioane de lei

Cremeria Emilia a ajuns la patru unităţi în Bucureşti, iar anul trecut a avut afaceri de 3,2 milioane de lei

Autor: Mădălina Dediu Panaete

18.08.2016, 19:10 541

În ultimii ani, preluând modelul din Vest, antreprenori români au dezvoltat mici magazine cu îngheţată artizanală, exemple fiind Cremeria Emilia din Bucureşti sau Moo Gelato din Iaşi.

Aproximativ 200 de laboratoare din co­fe­tării, dozatoare aşezate la colţul străzilor sau mici fa­brici realizează în­gheţată, concurând ast­fel cu jucători mari precum Unilever (Al­gida, Napoca), Nestlé (Joe, Nir­vana), Betty Ice sau Top Gel pe piaţa de 150 mil. euro a îngheţatei, arată o analiză a ZF făcută pe baza datelor de la ANSVSA. Acestea au vânzări estimate de ZF la peste 20-30 mil. euro.

În plus, pe această piaţă au mizat şi cofetăriile care, profitând de laboratoarele proprii, au început să producă şi îngheţată artizanală după propriile reţete.  Însă, cele mai cunoscute sunt dozatoarele de îngheţată care vând produse şi cu 2-3 lei.

De exemplu, în Bucureşti sunt opt companii care produc îngheţată, în timp ce în Prahova sunt nouă astfel de firme. În judeţe precum Teleorman sau Covasna nu există nicio societate de acest fel înregistrată, conform ANSVSA. 

Piaţa îngheţatei este încă departe de a atinge potenţialul maxim, în condiţiile în care un român consumă în medie aproximativ 20 de cornete de îngheţată anual, faţă de 80 de cornete cât consumă un locuitor al peninsulei scandinave.

În România, îngheţata este percepută ca un produs răcoritor în timpul verii şi nu ca un desert, aşa cum se întâmplă în alte ţări. De aceea ţara este plasată pe ultimele locuri în Europa la nivelul consumului per capita, iar vânzările de îngheţată se înregistrează în proporţie de 80-90% în sezonul călduros. 

Însă, jucătorii din domeniu vorbesc de o uşoară creştere a consumului şi pe timpul iernii. Piaţa în­gheţatei trece prin unele din cele mai bune perioade de după criză, vara călduroasă, dar şi reducerea TVA la alimente susţinând creşterea consumului anul acesta.

Astfel, pariul micilor antreprenori pe piaţa în­ghe­ţatei vine în contextul în care veniturile românilor cresc, consumul este pe o pantă ascendentă, iar con­sumatorii sunt deschişi la a încerca produse noi. Însă, piaţa este controlată de trei jucători mari – Unilever, Nestlé şi Betty Ice, care împreună au jumătate din vânzările de pe piaţă, conform companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO