Retail&Agrobusiness

A fost odată ca niciodată. Schimbarea la faţă a comerţului alimentar în ultimul deceniu: 15 branduri importante au dispărut din piaţă

A fost odată ca niciodată. Schimbarea la faţă a...

Autor: Cristina Rosca

27.02.2017, 00:08 41289

Primele care au dispărut au fost brandurile romaneşti, în frunte cu Univers'all, PIC şi Ethos. Criza financiară şi expansiunea alertă a comerţului modern au trimis în insolvenţă şi apoi în faliment branduri care sunt astăzi doar o amintire pentru nostalgici. A venit apoi randul primelor nume internaţionale, care, fie pentru că erau prea mici, fie pentru că nu s-au adaptat vremurilor, au fost înghiţite de "rechinii" din comerţ. În ultima perioadă însă a venit randul numelor mari precum Billa şi Real să dispară.

Brandul Billa va dispărea de pe piaţa locală pană la finalul acestui an, au anunţat repre­zentanţii grupului francez Carre­four care a preluat operaţiunile din Romania ale lanţului de supermarketuri. 

Billa a fost unul dintre primele branduri internaţionale care au intrat pe piaţa locală în 1999, porţile comerţului modern local fiind deschise înainte cu numai trei ani de Metro Cash & Carry.

Primul magazin Billa care va deveni Carrefour Market va fi deschis pe 1 martie în incinta mallului Liberty Center din cartierul bucureştean Rahova. Apoi, pană la finalul anului 2017 alte peste 80 de magazine Billa vor deveni Market şi astfel brandul va dispărea.

Preluarea Billa de către Carrefour a fost una dintre cele mai mari tranzacţii din retailul autohton, o piaţă care a trecut în ultimii ani prin mai multe mutări importante. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO