Retail&Agrobusiness

Afacerile grupului Agricola au crescut cu 19% în primul trimestru

Afacerile grupului Agricola au crescut cu 19% în primul...

Autor: Departamentul Economic

20.04.2016, 12:47 452

Astfel, cifra de afaceri a Agricola Internaţional atinge, după trei luni, 99,6 milioane lei, faţă de 80,5 milioane lei, a anunţat miercuri compania.

Vânzările de carne de pui au crescut 21% în volum şi cu 17% în valoare, efect al scăderii accentuate a preţului mediu al cărnii de pasăre atât pe piaţa internă, cât şi pe piaţa europeană.

"Suntem consecvenţi programului asumat pentru acest an, care vizează atingerea a 40.000 tone carne de pui comercializate. Datele de până acum arată că obiectivele noastre se vor realiza. Din păcate, efortul de creştere a volumelor şi a cifrei de afaceri la carnea de pui nu a fost susţinut de un preţ de valorificare comparabil cu cel din trimestrul I 2015. Oferta de carne venită din ţări membre ale UE la preţuri (şi calitate!) de destocare au influenţat evoluţia firească a pieţii în detrimentul marjelor realizate de producătorii interni şi al teritoriului rămas la dispoziţia acestora pentru investiţii, creşteri salariale”, a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.

El a adăugat că la carnea de porc în viu preţurile s-au poziţionat la un minim istoric, de 3,5 lei/ kg.

În cazul firmei SALBAC, afacerile au urcat cu 28% în primul trimestru, la 26 milioane lei, în condiţiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au înregistrat cea mai mare creştere la acest început de an: 33,28% creştere în valoare, respectiv 32,32% în volum.

Pentru prima dată, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o creştere a volumelor vândute, de 18%, după trendul de scădere înregistrat în piaţa internă în ultimii ani.

"Menţinem tendinţa de creştere la grupa salamurilor crud-uscate, unde performăm de ani buni şi suntem lideri de piaţă. Salamul de Sibiu Agricola îşi pătrează poziţia de lider în segment, cu o cotă media de piaţă de 50% de câţiva ani buni. Finalizăm după jumătatea acestui an o noua investiţie de creştere cu 35% a capacităţii de producţie a salamurilor crud-uscate", precizează Grigore Horoi.

Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, a înregistrat în primul trimestru o creştere a cifrei de afaceri de 28%. Şi la categoria ouă pentru consum, produse la Avicola Lumina-Constanţa, afacerile au fost cu 2% mai mari decât anul trecut (7,491 mil lei). În primele trei luni din 2016 au fost vândute 15,367 mil. ouă proaspete, cu un preţ mediu mai mic cu 14% faţă de preţul înregistrat anul trecut pe vremea aceasta, date fiind importurile masive la acest produs, în special din Polonia.

Compania Agricola Magazine SRL a încheiat primul trimestru cu afaceri constante, de 6,8 mil. lei, la o reţea de 35 de magazine.

Anul trecut, grupul Agricola Bacău a avut o cifră de afaceri de 655,5 milioane de lei, în creştere cu 6% faţă de anul precedent, conform informaţiilor furnizate de companie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO