Retail&Agrobusiness

Afacerile Hornbach au crescut în prima jumătate a anului 2017-2018 cu 5,7%, la 2,3 mld. euro

Afacerile Hornbach au crescut în prima jumătate a...

Autor: Dorin Oancea, Mediafax

16.10.2017, 10:48 357

Cifra netă de afaceri a celui mai mare sub-concern operativ, Hornbach Baumarkt AG, a crescut în cel de-al doilea trimestru 2017/2018 cu 3,9%, ajungând la 1,042 miliarde euro şi în primul trimestru 2017/2018 cu 5,4%, ajungând la 2,173 miliarde euro. Prin ajustare comparativă şi raportată la cursul de schimb, cifra de afaceri a crescut în al doilea trimestru cu 2,6%, iar în prima jumătate a anului cu 4%.

Creşterea în sectorul de bricolaj vine pe fondul intensificării activităţilor comerciale din afara Germaniei. În timp ce în Germania cifra de afaceri a crescut în al doilea trimestru cu 0,3%, iar în prima jumătate a anului cu 2,0%, creşterile în restul Europei au fost de 8,3%, respectiv 9,5 %. Cota externă din cifra de afaceri a sub-concernului a crescut astfel de la 44,6% la 46,3%.

O contribuţie tot mai importantă la creşterea cifrei de afaceri o au şi activităţile online din cadrul concernului. La data de 31 august 2017, Hornbach dispunea de comerţ online în Germania, Austria, Elveţia, Olanda, Luxemburg şi Cehia. În septembrie 2017, reţeaua s-a extins cu magazinul online Hornbach din Slovacia. În cea de-a doua jumătate a exerciţiului financiar 2017/2018, vor fi date în funcţiune şi magazinele online din Suedia şi România.

Sub-concernul operativ HORNBACH Baustoff Union GmbH (HBU), care se concentrează pe nevoile clienţilor din industria principală şi secundară a construcţiilor, precum şi pe dezvoltatorii privaţi, a înregistrat din nou creşteri semnificative ale cifrei de afaceri. După o creştere de 7,5%, respectiv 71,4 milioane euro în cel de-al doilea trimestru, sub-concernul a înregistrat în prima jumătate a anului 2017/2018 o creştere a cifrei de afaceri de 10,4%, ajungând la 136,1 milioane euro. Cele mai mari creşteri ale cifrei de afaceri au fost înregistrate de HBU la gamele clasice de sortimente „Inginerie structurală”, „Acoperişuri” şi „Grădini”.

În cea de-a doua jumătate a anului, grupul Hornbach estimează o creştere a cheltuielilor, asociată, printre altele, cu digitalizarea comerţului cu amănuntul. În acest context, prognozele privind cifra de afaceri şi vânzările ale grupului Hornbach, precum şi ale sub-concernului Hornbach Baumarkt AG pentru întregul an 2017/2018 au fost confirmate de către conducere.

Fondată în anul 1877, Hornbach deţine 156 de magazine mixte de materiale de construcţii şi grădinărit, în nouă ţări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxembourg, Elveţia, Suedia, Slovacia şi România), dintre care 6 în România (Bucureşti Berceni, Bucureşti Militari, Bucureşti Baloteşti, Braşov, Timişoara şi Sibiu).

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO