Retail&Agrobusiness

Afacerile Metro Cash&Carry au scăzut cu 7%, până spre 900 mil. euro

Afacerile Metro Cash&Carry au scăzut cu 7%, până spre...

Autor: Cristina Rosca

22.12.2014, 00:06 118
Afacerile Metro Cash&Carry România au coborât la 909 milioane de euro în anul financiar 2013-2014, cu 7% sub nivelul din anul anterior, potrivit raportului anual al companiei.
 
Astfel, businessul comerciantului german a continuat să scadă, afectat atât de criza financiară izbucnită în 2009, cât şi de expansiunea agresivă a retailerilor moderni.
 
În urmă cu aproape 20 de ani, retailul românesc era disputat exclusiv de peste 150.000 de chioşcuri şi alimentare, dar drumul comerţului modern, deschis chiar de Metro Cash & Carry în 1996, a înghiţit multe din afacerile mici. Astfel, în prezent cele circa 80.000 de magazine din comerţul tradiţional mai controlează sub 50% din totalul comerţului alimentar local evaluat la peste 16 mld. euro. La polul opus, cele peste 1.400 de magazine moderne – hipermarketuri, supermarketuri, discounteri, cash&carry – au circa 2% din totalul de unităţi din piaţă însă reuşesc să atragă peste 50% din banii de cumpărături de alimente ai românilor.
 
În cei 18 ani de prezenţă a retailerilor internaţionali din comerţul tradiţional au dis­părut circa jumătate din­tre magazine, acestea fiind clienţii Metro Cash & Carry. Spre deosebire de reţelele de hipermarketuri, super­mar­keturi şi discount care se adre­sează clientului final, reţe­lele cash&carry se adre­sează în principal mi­cilor comercianţi şi jucăto­rilor din HoReCa, mai exact per­soa­nelor juridice. Astfel, dis­pariţia micilor comer­cianţi s-a văzut şi în cifra de afaceri a Metro Cash&Carry care în 2007 era de peste 1,7 mld. euro, aproape dublă faţă de cea din 2014.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO