Retail&Agrobusiness

Afacerile Penny Market merg spre 600 mil. euro după un avans de 14%, cel mai puternic din grup

Afacerile Penny Market merg spre 600 mil. euro după un...

Autor: Cristina Rosca

08.04.2016, 00:08 912

Businessul din România contribuie cu aproape 15% la afacerile diviziei internaţionale a Penny din cinci ţări - Italia, Austria, Ungaria, Cehia şi România, potrivit calculelor ZF.

„În anul fiscal 2015, Penny Internaţional a obţinut afaceri de 4,1 mld. euro în cele cinci ţări în care activează, respectiv Austria, Ungaria, Cehia, Italia şi România, plus 4,2% comparativ cu anul anterior. Grupul Rewe s-a retras în 2015 complet de pe segmentul de discount pe piaţa din Bulgaria, o par­te din business – inclusiv depozitul, fiind vândut către Billa Bulgaria, care şi-a întărit astfel afacerile“, potrivit rapor­tului financiar al grupului german Rewe.

Grupul are activităţi şi pe piaţa-ma­mă din Germania, însă acestea sunt contorizate separat. Grupul german Rewe cuprinde două divizii, de discount cu brandurile Penny Market şi XXL Mega Discount şi de supermarketuri cu brandul Billa. În România la finalul anului trecut divizia Billa a fost vândută către grupul francez Carrefour, într-o tranzacţie de aproape 100 mil. euro, una dintre cele mai importante de pe piaţa locală. Billa era în România unul dintre cei mai mici jucători după cifra de afaceri de peste 300 mil. euro din 86 de supermarketuri. Astfel, nemţii de la Rewe mai au în România doar divizia de discount cu brandurile Penny Market şi XXL Mega Discount, în total 183 de magazine. Dintre acestea opt sunt XXL Mega Discount. Ei au anunţat anterior că România este o piaţă strategică pe segmentul de discount, astfel că nu au de gând să vândă operaţiunile locale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO