Românii cheltuie anual circa 80 mil. lei pe produse de îngrijire a bebeluşilor şi a copiilor mici, piaţa fiind dominată clar de multinaţionale, arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.
Astfel, companiile Johnson & Johnson România, Beiersdorf România şi Avon Cosmetics România au împreună mai bine de jumătate din piaţă.
„Johnson & Johnson România a rămas liderul incontestabil al acestei pieţe şi în 2016, cu o cotă de piaţă de circa 29%. Avantajul acestui jucător este faptul că are branduri cunoscute şi are totodată o largă paletă de produse specifice“, spun analiştii Euromonitor. Pe poziţiile următoare se află Beiersdorf cu 17% cotă de piaţă în valoare şi Avon cu 11%. Grupul german Beiersdorf este activ pe această piaţă cu produsele Nivea Baby. Americanii de la Johnson & Johnson au în portofoliu produse variate, de la uleiuri şi loţiuni la şampon şi balsam specializat.