Retail&Agrobusiness

Apetitul premium este în creştere. Românii preferă bijuteriile Cartier şi ceasurile Omega sau Casio şi au lăsat pe piese de lux circa 50 mil. euro anul trecut

Apetitul premium este în creştere. Românii preferă...

Autor: Roxana Petrescu

23.07.2016, 18:00 446

Românii cu apetit ridicat pentru piese exclusiviste au lăsat anul trecut în magazinele de specialitate aproape 230 de milioane de lei (circa 51 de milioane de euro) pe ceasuri şi bijuterii de lux, statisticile disponibile arătând că în 2016 cererea pentru astfel de obiecte ar putea creşte uşor, cu 1,5%. În total, în România s-au vândut în 2015 ceasuri şi bijuterii de circa 1 mld. lei, cifră care reprezintă afacerile cumulate ale jucătorilor din domeniul de profil, ceea ce înseamnă că una din cinci achiziţii poate fi integrată în categoria de lux a pieţei.

Datele furnizate de compania de cercetare de piaţă Euromonitor arată că anul trecut românii au cheltuit circa 40,4 milioane de lei pe ceasuri de lux, în timp ce pentru bijuterii bugetul a fost de 189 de milioane de lei.

Din 2013 încoace, cererea pentru astfel de obiecte, indicatori ai statutului social al cumpărătorului, a crescut uşor, dar ceea ce este totuşi de re­marcat este evoluţia pozitivă a „atracţiei“ pentru ceasuri şi bijuterii de lux.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO