Retail&Agrobusiness

Asociaţia magazinelor online estimează o creştere cu 24% a comerţului online, la 2,5 mld. euro

Asociaţia magazinelor online estimează o creştere cu...

Autor: Cristina Bellu

18.05.2017, 09:54 230

Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) anticipează pentru 2017 o creştere cu 24% a comerţului online din România, la peste 2,5 miliarde de euro, în contextul creşterii numărului de clienţi care apelează la acest tip de canal, dar şi a numărului de magazine şi a ofertei de produse disponibile.

”În continuare există loc de creştere pentru comerţul electronic în România, atât din punctul de vedere al numărului de magazine, al produselor disponibile, al serviciilor adăugate, cât şi al numărului de clienţi care apelează la acest canal şi, implicit, al valorii vânzărilor. ”,  spune Florinel Chiş, director executiv ARMO.

Anul trecut, vânzările derulate în canalul ecommerce au totalizat 2,05 miliarde euro, în creştere cu 45% faţă de 2015, fiind cea mai importantă creştere din Uniunea Europeană.

Între categoriile de produs cu cel mai important avans în vânzări s-au numărat fashion, home&deco, jucării, produse pentru copii, petshop şi articole sportive.

În 2017, ARMO se aşteaptă în continuare la creşteri ale vânzărilor pe aceste categorii de produs, dar şi pe zona auto şi bricolaj.

"Estimăm o creştere de 80% în acest an a afacerilor FashionUp, fiind una dintre categoriile cu creşteri peste media comerţului online”, a declarat Alin Stanciu, CEO Fashion UP.

O altă nişă cu evoluţie bună în 2016 şi perspective de creştere şi în 2017 este şi cea a jucăriilor.

“Pentru anul acesta estimăm un avans de 20% faţă de 2016, depăşind astfel pragul de 4 milioane de euro cifră de afaceri. În această estimare luăm în calcul şi vânzările generate de magazinul BestKids deschis în cel mai nou centru comercial din Cluj, Platinia. Pentru comerţul cu jucării cele mai bune luni sunt decembrie, apoi perioada Paştilor şi Ziua Copilului. Anul acesta avem un eveniment în plus care va genera vânzări suplimentare – este vorba despre aniversarea a 10 ani de activitate a Best Kids”, a declarat George Şerban, general manager Best Kids.

La rândul său, Mihai Bucuroiu, director de dezvoltare pentru magazinul de produse naturiste, bio şi vegane Vegis, menţionează că vânzările online de produse naturiste şi ecologice evaluate la 30 de mii de euro în 2016 se bucură de o creşterea susţinută în ultima perioadă. ”Mizăm pe un avans important şi pentru a doua jumătate a anului când începe, practic, sezonul pentru acest tip de produse. Ne aşteptăm astfel la un avans de 35-40% a cifrei de afaceri în 2017.”

În România sunt aproximativ 3000 de magazine online active. În prezent, Asociaţia Română a Magazinelor Online pregăteşte lansarea unui program de certificare de tip ”Marcă de Încredere (Trustmark)” care să garanteze la nivel european nivelul serviciilor oferite de magazinele româneşti, astfel încât magazinele locale să îşi poată extinde şi creşte business-ul pe piaţa unică europeană.

Printre magazinele membre ARMO se numără: AVStore, F64, Elefant, FashionUp, evoMAG, SevenSins.ro, eMAG, PC Garage, Fungift, Animax.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO