Retail&Agrobusiness

Asociaţiile agricole pot obţine bani pentru promovarea produselor şi informarea consumatorilor

Asociaţiile agricole pot obţine bani pentru promovarea...

Autor: Dan Straut, Mediafax

08.02.2018, 17:59 198

Pentru anul 2018, Comisia Europeană a adoptat Programul de lucru cu privire la acţiunile de informare şi promovare ale produselor agricole puse în aplicare pe piaţa internă şi în ţările terţe, care prevede lista temelor prioritare, bugetele aferente şi acţiunile care pot fi puse în aplicare.

Scopul acestui program este, pe de o parte, de a creşte numărul de activităţi destinate ţărilor terţe, în care există cel mai mare potenţial de dezvoltare, iar pe de altă parte, de a informa consumatorii de pe piaţa internă cu privire la standardele ridicate ale produselor UE, respectiv diferitele sisteme şi etichete ale UE privind calitatea (denumirea de origine protejată − DOP, indicaţia geografică protejată − IGP, specialitatea tradiţională garantată − STG).

Suma alocată programelor de promovare eligibile pentru cofinanţarea UE, în anul 2018 este de 179,1 milioane de euro, cu 37,1 milioane de euro mai mult faţă de bugetul din 2017.

„Campania 2018 vine cu o noutate reprezentată de programele de informare şi promovare de pe piaţa UE, destinate să evidenţieze aspectul durabil al producţiei de carne de oaie şi capră, care este considerat cel mai extins sistem de producţie animalieră şi care joacă un rol important în protejarea naturii şi păstrarea biodiversităţii”, menţionează ministerul.

Bugetul alocat sectorului cărnii de ovine şi caprine este de 6 milioane de euro, din care 2 milioane de euro sunt prevăzute pentru programele simple şi 4 milioane de euro sunt destinate programelor multinaţionale.

Astfel, potrivit Ministerului Agriculturii, solicitanţii pot propune două tipuri de programe: programele simple şi programele multinaţionale. Programele simple pot fi depuse de una sau mai multe organizaţii din aceeaşi ţară a Uniunii Europene. Programele multinaţionale provin de la cel puţin două organizaţii naţionale din cel puţin două state membre sau din una sau mai multe organizaţii europene.

Programele pot fi depuse de organizaţiile profesionale şi interprofesionale ale sectorului, reprezentative la nivel naţional, grupuri şi organizaţii de producători, precum şi organisme din sectorul agroalimentar care au ca obiectiv activităţile de promovare.

Pentru a beneficia de sprijin financiar din partea Uniunii Europene, organizaţiile din statele membre trebuie să realizeze un program în acest domeniu care să cuprindă acţiuni de informare şi promovare. Cei interesaţi de acest program pot găsi mai multe informaţii pe site-ul MADR – secţiunea Agricultură > Promovare produse agricole > Campania de promovare 2018, urmărind linkul http://www.madr.ro/promovare-produselor-agricole/campania-de-promovare-2018.html.

Grupurile şi organizaţiile de producători au posibilitatea de a elabora proiecte de propuneri pe care le vor putea depune la Comisia Europeană, urmând a fi evaluate de către experţi independenţi.

Ministerul Agriculturii precizează că va facilita accesul organizaţiilor de producători la aceste programe, prin informare. Astfel, în data de 09 februarie 2018, ora 10.00, MADR va fi gazda unei întâlniri între reprezentanţii Comisiei Europene şi cei ai asociaţiilor reprezentative din sectorul agroalimentar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO