Cifra de afaceri a Avon a crescut cu 5% în 2014, în timp ce piaţa a avansat cu 3-4%, iar trendul ascendent se păstrează.
Răzvan Diraţian, executivul român care conduce operaţiunile din România şi Republica Moldova ale gigantului american Avon, afirmă că pentru businessul local anul trecut a fost de departe cel mai bun de după 2008. Businessul Avon în România a crescut cu 5%, până la circa 475 mil. lei, apropiindu-se de nivelul maxim din criză.
„Anul acesta a început foarte bine pentru noi, după ce în 2014 am realizat o consolidare a businessului de e-commerce local şi ne-am dezvoltat afacerile din Republica Moldova, o piaţă mai puţin avansată chiar şi pe segmentul de retail. În Republica Moldova am înregistrat o creştere a businessului de peste 10%. Aici, consumul per capita de produse cosmetice reprezintă doar 25% din consumul din România“, spune el.
Astfel, dacă în România se cheltuie lunar 5-6 dolari pe produse cosmetice şi de îngrijire, în Republica Moldova suma scade sub doi dolari, potrivit datelor Avon. „Vorbim de o piaţă subdezvoltată în contextul în care şi România este printre ultimele din Europa.“