Cele mai mari 10 nume din retailul cu cărţi de pe piaţa locală, după afacerile înregistrate în 2017, au împreună, la nivel naţional, peste 160 de librării fizice şi afaceri cumulate de 300 mil. lei în 2017, potrivit datelor centralizate de ZF de pe site-urile companiilor şi de la Ministerul de Finanţe.
Cifrele cumulate sunt în creştere cu 15% faţă de 2016, când afacerile au fost de 260 mil. lei. Liderul pieţei după cifra de afaceri este Cărtureşti, iar ca număr de unităţi este lanţul CLB (Compania de Librării Bucureşti).
Cei mai mari jucători din retailul de carte au strategii complet diferite de expansiune. Astfel, Cărtureşti şi Diverta şi-au axat extinderea pe spaţiile din centrele comerciale, în timp ce CLB nu are nicio unitate în malluri. „În mall există o tipologie de client cu totul diferită de ceilalţi. Ca vânzări însă, acestea sunt similare între cele din librăriile stradale şi cele aflate în mall, depinzând foarte mult de perioada anului despre care vorbim“, spune Simona Bursuc, director comercial la Sedcom Libris Iaşi, o reţea care numără 15 librării, din care 14 stradale şi una în centrul comercial Iulius Mall din Iaşi.