Retail&Agrobusiness

România se plasează pe ultimele locuri în Europa la consumul de cafea

Tibor Dobri, managing director Julius Meinl România

Tibor Dobri, managing director Julius Meinl România

Autor: Mădălina Panaete

04.02.2017, 07:00 1103

Tibor Dobri, managing director al Julius Meinl România, compania care aduce brandul de cafea cu acelaşi nume pe plan local, spune că anul trecut vânzările companiei au crescut cu 25% faţă de anul precedent, continuând astfel avansul început în 2015.

„Contextul economic a fost prielnic, deşi am avut câteva provocări în piaţa cafelei. Anul trecut am avut o majorare a cifrei de afaceri cu 25% şi o creştere foarte mare a numărului de clienţi noi. Practic, faţă de anul 2014 ne-am dublat cifra de afaceri în HoReCA. România a avut anul trecut una dintre cele mai mari creşteri din grup“, a declarat managerul, într-un interviu acordat ZF.

În 2015, cifra de afaceri a companiei s-a situat la 27,8 milioane de lei, conform datelor de la Ministerul de Finanţe. Astfel, conform cal­culelor ZF pe baza informaţiilor furnizate de companie, cifra de afaceri a Julius Meinl în Ro­mânia a trecut anul trecut de 30 de milioane de lei.

În prezent, brandul de cafea premium Julius Meinl a ajuns în aproximativ 2.300 de unităţi de vânzare a cafelei, dar şi în câteva lanţuri internaţionale de retail. Tibor Dobri spune însă că retailul nu face parte din strategia de dezvoltare a companiei şi că Julius Meinl se concentrează pe sectorul HoReCa.

 În magazinele care fac parte din lanţurile internaţionale suntem prezenţi cu o gamă restrânsă de produse. Targetul nostru este HoReCa. Practic ne-am aliniat la strategia  grupului, care este clar definită şi arată o orientare a businessului către cafenele, restaurante şi hoteluri. Acolo ne dorim să fim lideri“, a menţionat managerul, care este şi fondatorul importatorului cafelei Julius Meinl pe plan local, acţionat ulterior de familia austriacă.

Tibor Dobri spune că anul trecut brandul de cafea Julius Meinl a intrat în circa 600 de locaţii noi, dar s-a retras din alte peste 100 de unităţi.

Piaţa de cafea s-a confruntat însă de la jumătatea anului trecut cu introducerea legii antifumat, care a dat peste cap vânzările cafenelor având în vedere că asocierea cafelei cu ţigările în România este una foarte puternică.

„Am simţit o creştere a pieţei încă de la jumătatea anului 2015. De atunci cererea a fost pe plus lună de lună, românii au început să devină mult mai buni cunoscători, dar şi exigenţi în ceea ce priveşte produsele. În plus, au cerut soluţii complete de servire a cafelei. Însă, odată cu introducerea legii antifumat am văzut o scădere a consumului, situaţie care s-a accen­tuat odată cu venirea frigului şi închiderea teraselor“. Managerul Julius Meinl a observat că această situaţie persistă mult mai mult decât în alte ţări , unde după circa trei luni consumul a revenit pe plus.

România se plasează pe ultimele locuri în Europa la consumul de cafea, cu circa 2,5 kilograme per capita anual.

Tibor Dobri este optimist pentru anul acesta şi se bazează pe o creştere a vânză­rilor de peste 20% în HoReCa.

„Continuăm creşterea organică. Încă de anul trecut avem o strategie de comunicare şi brand foarte puternică“. Un pas important pe care compania îl va face în acest an este distribuirea pe plan local a soluţiei „1862“ Premium, care foloseşte tehnologia „măcinare la cerere“ şi care face parte din cea mai nouă generaţie de soluţii ale brandului austriac. 

Grupul austriac Julius Meinl, deţinut de familia Meinl, este prezent în 70 de ţări şi a avut în 2016 vânzări de peste 160 mil. euro, conform celor mai recente estimări.

Producătorul austriac de cafea a intrat în mod direct pe piaţa locală în anul 2005, prin achiziţia importatorului exclusiv de până atunci de pe piaţa românească, compania Novo din Târgu-Secuiesc (judeţul Covasna). După preluare, aceasta a fost redenumită Julius Meinl România. Novo era o companie dezvoltată de la zero de doi antreprenori locali - Tibor Dobri, cel care conduce acum afacerea Julius Meinl, şi Simon Attila Ladislau. Familia austriacă Meinl mai deţine pe plan local şi producătorii de ciocolată Kandia Dulce şi Heidi Chocolat.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO