Retail&Agrobusiness

Canicula dublează vânzările de aparate de aer condiţionat şi le triplează la ape minerale şi bere

Canicula dublează vânzările de aparate de aer...

Autor: Dan Straut

23.06.2017, 18:19 225

În 2016, în România au fost montate 80.000 de aparate de aer condiţionat, 90% dintre lucrări fiind executate în perioada aprilie-septembrie, estimează compania Depanero. Iar în 2017 sunt aşteptate 95.000 de montaje, pe fondul creşterii numărului de locuinţe, dar şi de magazine. Românii se înghesuie să-şi monteze aparate de aer condiţionat abia atunci când vin zilele caniculare, deşi recomandabil este ca montajul să se facă primăvara, spun reprezentanţii Depanero.

În ceea ce priveşte lichidele, vânzările se dublează şi chiar se triplează pe timp de caniculă. Reprezentanţii Romaqua Grup - deţinătorii brandurilor Borsec, Aquatique, Giusto şi Albacher - afirmă că în timp ce la ape minerale şi sucuri vânzările cresc cu 80-100%, în cazul berii vânzările cresc şi cu 200-300%.

„În timp ce în Europa Occidentală 70% din cantitatea de bere se vinde în baruri şi restaurante, la noi acelaşi procent se consumă acasă. De asemenea, noi consumăm doar 5% bere la draft (halbă sau pahar), în vreme ce la nivel european procentul este de 50%. În fine, românii consumă în proporţie de 45-50% bere la PET, în timp ce procentul este subunitar în Vestul Europei”, arată un studiu al patronatului producătorilor de bere.

Şi pentru producătorii de îngheţată canicula este un motiv de bucurie: în perioada iunie-septembrie se vinde 80% din cantitatea totală anuală, arată estimările Asociaţiei Producătorilor de Îngheţată din Romînia. Membrii asociatiei, care detin aproximativ 80% din piaţa interna, produc anual 30.000 de tone de îngheţată, ceea ce înseamnă un consum de cel puţin 25.000 de tone în lunile caniculare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO