Retail&Agrobusiness

Cătălin Mahu, proprietarul restaurantelor La Mama: Reducerea TVA la alimente şi creşterea turismului se simt pe piaţa de restaurante

Cătălin Mahu, proprietar La Mama:

„Peste 1-2 ani ne vom extinde şi în ţară, fie direct, fie în franciză. Ne uităm către Iaşi, Cluj şi Constanţa unde să mergem cu un restaurant permanent.“

Cătălin Mahu, proprietar La Mama: „Peste 1-2 ani ne vom extinde şi în ţară, fie direct, fie în franciză. Ne uităm către Iaşi, Cluj şi Constanţa unde să mergem cu un restaurant permanent.“

Autor: Cristina Rosca

19.02.2016, 00:08 751

Cătălin Mahu, proprietarul reţelei de restaurante La Mama - cu o istorie de 17 ani, afirmă că piaţa de profil a crescut anul trecut ajutată de reducerea TVA la alimente de la 1 iunie de la 24% la 9%, de curăţenia făcută de controalele ANAF şi de autorităţi după tragedia de la Colectiv şi de creşterea numărului de turişti străini.

„Nu cred că a trecut criza, cred că suntem pe marginea prăpastiei, şi nu spun asta pentru că am auzit analiştii vorbind despre ea la televizor. Nu mă mai uit la televizor de trei ani. Am vorbit cu clienţii şi simt asta. Totuşi, piaţa noastră a crescut anul trecut. Sunt mişcări an­tagonice, însă asta am văzut în 2015“, spune Mahu, unul dintre cei mai puternici antreprenori locali din industria de restaurante.

Piaţa de restaurante avea în 2014, ultimul an pentru care există date publice, o valoare de 5,1 mld. lei, la care se adăugau alte 2,5 mld. lei, cifra declarată a barurilor, cafenelelor şi cantinelor din România. În aceste statistici sunt incluse doar companiile care au declarat CAEN-ul „Restaurante şi alte activităţi de servicii de alimentaţie“. Mahu precizează că reducerea TVA la alimente începând cu data de 1 iunie 2015 a sporit încrederea oamenilor în economie. Această măsură a făcut şi o „semicură­ţe­nie“ a pieţei de restaurante unde mulţi tineri antreprenori intrau în business în căutarea unui câştig mare şi rapid. „Vor mai fi oportunişti care cred că poţi să vinzi o cafea cu 6 lei şi ea să te coste 0,6 lei. Sunt multe costuri care nu se văd şi marja în final este ca în oricare altă industrie, de 8-10-12%.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO