Retail&Agrobusiness

Ce beneficii oferă angajatorii din retail pentru a-şi loializa angajaţii: de la împrumutul de cărţi până la servicii turistice

Ce beneficii oferă angajatorii din retail pentru a-şi...

Autor: Mihaela Pascari

27.12.2016, 15:30 3596

Deficiul mare de candidaţi de pe piaţa muncii şi nevoia de retenţie a angajaţilor într-o industrie cu o fluctuaţie mare de personal determină companiile din retail să ofere o serie de beneficii angajaţilor, în speranţa de a le creştere loialitatea.

Spre exemplu, Kaufland, unul dintre cei mai mari angajatori din România, oferă celor peste 15.000 de salariaţi zile libere plătite pentru diverse evenimente personale, ajutoare angajaţilor care se pensionează pentru limita de vârstă, zile în plus la concediul de odihnă legal, diverse sporuri în raport cu departamentul în care îşi desfăşoară activitatea, asigurări medicale sau plăţi aniversare, potrivit informaţiilor furnizate de companie.

“Compania noastră mai oferă o serie de beneficii cum ar fi asigurări de viaţă, călătorie, auto, posibilitatea de a împrumuta gratuit cărţile preferate, servicii bancare, servicii turistice, de relaxare şi petrecere a timpului liber, diverse consultaţii medicale sau reduceri la achiziţionarea de produse de bricolaj”,  a spus Estera Anghelescu, Recruiting, Engagement & Employer Branding Director în cadrul Kaufland România.

Ea a mai spus că bonusurile sau primele acordate angajaţilor cresc loialitatea angajaţilor faţă de compania în care lucrează.

Nici germanii de la Lidl nu rămân în urmă, spre exemplu, astfel că cei circa 4.000 de salariaţi pe care îi are compania în România au primit majorări salariale de la  data de 1 octombrie, astfel că orice angajat cu normă întreagă, fie că lucrează în magazine sau în depozit, câştigă cel puţin 2.199 de lei brut (1.568 de lei net), sumă ce include şi bonurile de masă.

Creşterea salariului minim din cadrul Lidl România a avut scopul de a-şi reţine angajaţii care lucrează în prezent în companie, dar şi pentru a atrage potenţialii angajaţi de la firmele concurente.

Şi Kaufland va majora din luna martie a anului viitor salariul minim în companie pentru lucrătorii comerciali din magazine până la 2.000 de lei brut (circa 1.500 de lei net), sumă ce include şi tichetele de masă.

De asemenea, Lidl are un sistem de salarizare în trepte, astfel că în primii trei ani de activitate în companie salariul creşte automat în fiecare an. Acelaşi sistem progresiv îl are retailerul şi în ceea ce priveşte zilele de concediu. Un angajat beneficiază în primul an de 21 de zile libere, de 23 în al doilea şi de 25 în al treilea. Nemţii plătesc şi orele suplimentare şi asigură transportul gratuit pentru cei care lucrează în depozitele companiei.

În ceea ce priveşte sărbătorile de iarnă, spre exemplu, Kaufland va oferi angajaţilor cu ocazia Crăciunului tichete şi vouchere cadou, dar şi pachete de sărbători cu produse festive. “Şi copiii angajaţilor Kaufland au primit vouchere cadou. Organizăm şi petrecere de Crăciun pentru angajaţi”, menţionează Estera Anghelescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO