Retail&Agrobusiness

Cei mai mari cinci jucători din modă, în frunte cu Zara şi H & M, controlează un sfert din piaţa de îmbrăcăminte

Cei mai mari cinci jucători din modă, în frunte cu...

Autor: Cristina Roşca

29.05.2017, 00:08 816

În a doua parte a clasamentului există câteva zeci, poate chiar peste 100 de branduri, în special străine, care însă au afaceri mai mici şi care se bat pentru cei 45 de lei pe care un român îi cheltuie lunar pentru haine.

Cei mai mari cinci jucători de pe piaţa de îmbră­că­min­te din România con­tro­lează mai bine de un sfert din totalul vânzărilor care se ridică anual la 10,8 mld. lei, arată calculele ZF pe baza datelor existente.

Calculele ZF iau în considerare doar sumele pe care românii le cheltuie pe hai­ne, fie ele pentru femei, bărbaţi şi co­pii. Piaţa locală de modă este una din­tre cele mai căutate de către retailerii stră­ini din toa­tă lumea. Analiştii şi exe­cutivii din do­meniu afirmă că în Româ­nia nu­mă­rul de re­taileri este comparabil cu cel de pe pie­ţele dezvoltate. Motivul? Ro­mâ­nii sunt pasionaţi de modă şi de tren­duri şi astfel sunt mai dispuşi să dea bani pe hai­ne şi încălţări prin com­pa­ra­ţie cu ve­cinii cehi şi polonezi, deşi salariile sunt la jumătate.

Potrivit calculelor ZF, încă de la înce­put România s-a numărat printre pie­ţele cu cele mai bune rezultate pen­tru H & M , în regiune fiind „cam­pioa­nă“, cu vânzări medii per magazin cu 50% mai mari decât în Cehia, spre exem­plu. Deşi salariul mediu în Româ­nia este de două ori mai mic decât în Polonia şi Cehia, vânzările magazinelor H&M sunt mai mari, susţinute de ape­ti­tul pentru modă al consumatorilor locali.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO