ZF 24

Cel mai tare parteneriat al anului în comerţ: Metro s-a asociat cu Auchan pentru a face achiziţii în comun

Cel mai tare parteneriat al anului în comerţ: Metro s-a...

Autor: Cristina Roşca

23.10.2014, 17:54 19693

Un astfel de acord va oferi celor doi giganţi o forţă şi mai mare în negocierile cu furnizorii. Pentru un producător, indiferent de talia lui, prezenţa în magazinele celor două grupuri va deveni crucială.

Parteneriatul agreat reuneşte pentru prima dată forţa de achiziţie a două giganţi cu afaceri anuale de zeci de miliarde de euro, care prezintă douămodele diferite de business şi care au o complementaritate geografică ideală

„Pe perimetrul acestui parteneriat nu mai există astăzi niciun fel de concurenţă între grupul Auchan şi Metro Group ca activităţi comerciale. Activitatea de bază a grupului Auchan este vânzarea cu amănuntul către persoane fizice a produselor de necesitate curentă, în timp ce Metro Group îşi desfăşoară activitatea pe segmentul angro către profe­sionişti, şi nu este un actor al distribuţiei alimentare cu amă­nun­tul decât în ţări în care Grupul Auchan nu este prezent“, potrivit unui comunicat de presă trimis de către Auchan. Acesta este motivul care a determinat cele două grupuri să ia în considerare acest parteneriat, care va reprezenta o sursă de creştere pentru ambele companii, potrivit aceleiaşi surse.

„Dorim să punem în valoare punctele forte ale celor două companii cu scopul de a optimiza sinergiile în relaţia cu furnizorii noştri comuni şi de a genera economii de cheltuieli, pe care vrem sa le utilizăm în favoarea clienţilor noştri“, spune Olaf Koch, PDG al grupului german Metro Group, care deţine atât operaţiuni cash&carry cât sub acelaşi brand cât şi hipermarketuri sub brandul Real. O parte dintre aceste hipermarketuri – mai exact cele din România, Turcia, Ucraina şi Polonia – au fost vândute la finalul lui 2013 către Auchan. Metro îşi concentrează atenţia acum pe formatul cash&carry în comerţul cu dominantă alimentară. Francezii au la rândul lor mai multe formate de magazine însă focusul este pe hipermarketuri şi supermarketuri. „Acest parteneriat strategic ne va permite să facem faţă provocărilor mondializării şi a evoluţiei pieţelor noastre de aprovizionare. Acest acord între doi actori majori ai sectorului reprezintă o bună oportunitate de dezvoltare comercială şi de întărire a relaţiilor noastre cu principalii noştri furnizori“, explică şi Vianney Mulliez, preşedinte al Consiliului de administraţie al Grupului Auchan. 

Pe piaţa locală cele două grupuri sunt prezente cu un total de peste 60 de magazine cu afaceri anuale de peste 2 mld. euro, o optime (12%) din tot comerţul românesc cu dominantă alimentară şi un sfert (25%) din comerţul modern. Metro deţine în România 32 de magazine cash&carry şi 4 hipermarketuri Real, iar Auchan are 31 de hipermarketuri.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO