Retail&Agrobusiness

Cele mai vândute băuturi spirtoase „made in Romania“ au avut un rulaj de peste 100 mil. euro

În medie, preţul la raft al brandurilor româneşti din industria de spirtoase este de circa 32 de lei (7 euro) per litru, potrivit ofertelor de pe site-urile hipermarketurilor

În medie, preţul la raft al brandurilor româneşti din industria de spirtoase este de circa 32 de lei (7 euro) per litru, potrivit ofertelor de pe site-urile hipermarketurilor

Autor: Mădălina Dediu Panaete

27.06.2014, 21:02 1714

Cele mai vândute mărci de băuturi spirtoase produse anul trecut în România au fost Tărie de Bihor, produs de Scandic Distilleries, Cava D’Oro, marcă deţinută de producătorul Alexandrion, şi Unirea, din portofoliul firmei Euroavipo, arată datele companiei de cercetare în domeniu The IWSR.

Topul este completat de brandul de vodcă Sta­linskaya, produs de Prodal’94, şi marca de lichior Angelli, fabricată de Angelli Spu­man­te & Aperitive, amândoi producă­torii de­ţinând câte o unitate de producţie în Bu­cureşti.

Cele mai mari cinci branduri de băuturi spirtoase făcute local acumulează vânzări totale de 15 milioane de litri, cu o valoare de peste 100 milioane de euro la raft. În medie, preţul la raft al brandurilor româneşti din industria de spirtoase este de circa 32 de lei (7 euro) per litru, potrivit estimărilor ZF.

Totodată, aceste cinci branduri depăşesc în volum şi mărci internaţionale precum Jack Daniel’s sau J&B, care au vândut sub un milion de litri pe plan local fiecare.

Anul trecut, brandul Tărie de Bihor, liderul pieţei, a încheiat cu vânzări de 3,85 milioane de litri, în creştere cu 3% comparativ cu anul precedent. Acest brand este produs de Scandic Distilleries, companie controlată de antreprenorii locali Ioan şi Viorel Micula.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO