Antreprenori în serie

Cine sunt Jihad şi Johny Jabra, fraţii care au „construit“ şi apoi vândut cafeaua Nova Brasilia, ciocolata Primola şi mai nou birourile The Bridge

3 aug 2018 Autor: Cristina Rosca

Fraţii Jihad Jabra şi Johny Jabra sunt originari din Liban
şi au venit în România la începutul anilor ’90, construind aici mai multe businessuri

Jihad şi Johny Jabra sunt implicaţi în prezent în sectorul imobiliar, fiind acţionarii majoritari ai dezvoltatorului imobiliar Forte Partners, care a vândut săptămâna aceasta proiectul de birouri The Bridge fraţilor Dragoş şi Adrian Pavăl, fondatorii Dedeman. Valoarea totală a tranzacţiei este de circa 200 mil. euro, potrivit estimărilor ZF.

Fraţii Jabra nu se află la prima vân­zare pe piaţa locală, ei fiind de altfel antreprenori în serie, mai exact construiesc şi vând bu­sinessuri, pentru a o lua apoi de la capăt. De câţiva ani ei sunt implicaţi în do­me­niul imobiliar, un sector care de câţiva ani se află „pe val“, cu creşteri ce amintesc de anii 2007-2008. Anterior însă, Jihad şi Johny Jabra au „construit“ afaceri în secto­rul bunurilor de larg consum, pe care le-au vândut unor giganţi interna­ţionali.

După ce au făcut exitul de la Nova Brasilia (2001) şi Primola (2012), cei doi antreprenori libanezi au renunţat să mai ofere interviuri. De altfel, contactaţi pentru acest material, cei doi nu au dorit să ofere niciun comentariu.

Jihad şi Johny Jabra au venit în România în anii ’90 şi au pus bazele primului business de producţie în 1992, când au deschis o fabrică unde produceau cafea. Aşa a apărut brandul Nova Brasilia într-o perioadă în care România abia făcea primii paşi în capitalism şi când investitorii giganţi abia îşi întorceau privirea către această parte a Europei. Circa un deceniu mai târziu, în 2001, mărcile de cafea ale grupului Supreme (printre care Nova Brasilia) au fost achiziţionate de compania Kraft Foods, iar businessul fondat de fraţii Jabra şi-a îndreptat mai mult atenţia spre piaţa ciocolatei prin preluarea unei fabrici de ciocolată din Bucureşti. Grupul Supreme a început producţia de ciocolată în România în 1995, dar s-a concentrat asupra acestei activităţi în special după 2001, anul în care a vândut mărcile de cafea grupului american.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 03.08.2018

 
Cuvinte cheie:
birouri
, frati
, vanzare
, cafea
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide