Retail&Agrobusiness

Codaşi la cumpărăturile online: doar unu din zece români foloseşte internetul pentru cumpărături

Codaşi la cumpărăturile online: doar unu din zece...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

12.02.2016, 00:06 717
Românii se află pe ultimul loc în UE după frecvenţa cu care comandă bunuri sau servicii online, după cum arată un studiu Eurostat. Doar 11% din populaţia cu vârste cu­prinse între 16 şi 74 de ani obişnuiesc să folo­sească internetul pentru a face cum­părături, cu 7 procente sub ponderea locuitorilor din Bulgaria, ţară care se clasează pe penultimul loc.
 
Pe primul loc în Europa la achiziţiile online se află Marea Britanie, unde 81% din populaţie sunt obişnuiţi cu această metodă de a face cumpărături. Ponderi de peste 70% se mai înregistrează în Dane­marca, Luxemburg, Norvegia, Ger­mania, Suedia, Olanda şi Finlanda. La coada clasamentului, înaintea Ro­mâ­niei, se plasează Bulgaria, Cipru şi Italia.
 
În primele luni din 2015, aproape două milioane de români au cumpărat cel puţin o dată online produse de larg con­sum, respectiv alimente, detergenţi sau cosmetice. Comparativ cu perioada si­mi­lară din 2014, numărul consu­ma­to­rilor a crescut cu circa o treime, în con­textul în care tot mai mulţi retaileri pa­riază pe acest canal de vânzare, unde ro­mânii cheltuie în medie 51 de lei (11 euro) la o şedinţă de shopping, de două ori mai mult decât în magazinele clasice.
 
Numărul românilor care cumpără online aproape s-a dublat în ultimii doi ani, după ce, în 2013, doar 1,1 milioane de români făcuseră shopping de produse de larg consum (FMCG)) pe internet.
 
Evoluţia vine în condiţiile în care, în ul­timii ani, Carrefour, Metro Cash & Carry, Mega Image şi Cora şi-au deschis ma­gazine online, fie prin investiţii di­recte, fie pariind pe parteneriate cu jucă­tori deja consacraţi. Reţelele de comerţ mo­dern spun că pariază pe aceste in­vestiţii din timp pentru că acest canal de vânzare se va dezvolta puternic în urmă­torii ani.
 
În vreme ce vânzările anuale de pro­duse FMCG se ridică la circa 16 mld. euro, „porţia“ din online reprezintă doar 0,6% din total.
 
De altfel, doar 20% din clienţii ma­ga­zinelor online duc cumpărăturile până în faza finală, principalele motive pentru care românii renunţă la coşul de cum­pă­ră­turi de pe internet fiind preţul, indecizia faţă de achiziţie şi lipsa detaliilor despre produs, potrivit unor date furnizate de platforma de e-commerce Teamshare.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO