Retail&Agrobusiness

Comerţul alimentar a fost Făt-Frumosul economiei. Creşterea în 2015 a consumului cu aproape 9% a dus businessurile a cinci retaileri la peste 1 mld. euro

Comerţul alimentar a fost Făt-Frumosul economiei....

Autor: Cristina Rosca

03.06.2016, 00:08 1224

♦ Prima companie care a atins miliardul de euro în comerţ a fost Metro Cash&Carry, după rezultatele din 2004 ♦ După rezultatele financiare de anul trecut, două noi companii – Auchan şi Lidl – au intrat în clubul miliardarilor în euro din comerţ ♦ Anul viitor acest club exclusivist ar putea primi un nou membru, Mega Image. Compania trebuie să îşi menţină avansul din acest an, de circa 25% ♦ Jucătorii din comerţul modern alimentar din România au postat unele dintre cele mai mari creşteri de business din economie, ce ajung şi la 40%.

Cinci dintre jucătorii din co­mer­ţul modern, respectiv lanţurile de hipermarketuri, supermar­ke­turi, discount şi cash & carry, au obţinut anul trecut afaceri de peste 1 mld. euro. Astfel, dintr-un total de 15 mi­liardari în euro în economia locală, o treime provin din comerţ. Comerţul ali­mentar a devenit astfel al doilea cel mai im­por­tant contributor al „clubului“ după energie ca număr de membri.

Kaufland, Carrefour, Lidl, Metro Cash & Carry şi Auchan sunt cele cinci companii din comerţ care au reuşit anul trecut să treacă acest prag psihologic după ce bu­si­nes­sul lor a stagnat (în cazul Metro) sau a cres­cut cu până la 20-30%. Comerţul modern nu­mă­ră în total 12 membri, cu tot cu Billa şi Real.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO