Retail&Agrobusiness

Comerţul, încotro? Cum va arăta magazinul viitorului?

Comerţul, încotro? Cum va arăta magazinul viitorului?

Autor: Cristina Roşca

29.05.2018, 00:06 81

Comerţul este principala industrie a României, atât ca cifră de afaceri, cât şi ca număr de salariaţi. Circa 220.000 de companii dintr-un total de 670.000 sunt active în comerţul cu amănuntul şi ridicata, având în portofoliu fie hipermarketuri, fie farmacii, magazine de mobilă sau de modă.

Aceşti jucători sunt de câţiva ani vioara întâi a economiei, ca urmare a unei creşteri a consumului privat cu peste 10% în 2016 şi 2017. Aceiaşi retaileri sunt la mâna consumatorului care îşi schimă comportamentul şi preferinţele ca urmare a creşterii puterii de cumpărare şi ca urmare a adoptării unui stil de viaţă diferit. Mai sănătos pe de-o parte, mai dependent de tehnologie pe de alta. În acest context, cum va arăta magazinul viitorului? Va fi un mix de online şi offline, de robotică, tehnologie şi amprentă umană, spun jucătorii din piaţă, indiferent de domeniul de activitate. „Un robot nu poate înlocui un zâmbet”, spunea recent Daniel Gross, director general al magazinelor Penny Market, pentru a sumariza mixul de on şi offline. Alexandru Bratu, country manager al reţelei de magazine de mobilă JYSK, este de părere că în magazinul viitorului contează mai puţin designul şi mediul în care acesta este deschis - on sau offline. Important este să fie un spaţiu în care este foarte uşor să cumperi şi să plăteşti. De la troc la magazine complet robotizate a fost nevoie de sute de ani. Cu adevărat, nimeni nu stie ce va fi. Un singur lucru este cert, comerţul nu va dispărea niciodată. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO