ANALIZĂ

Comerţul modern a ajuns să domine toate pieţele din regiune, doar cota lui variază. De la 56% în România, la 85% în Germania

11 aug 2017 Autor: Cristina Rosca

♦ În România, cota de piaţă a reţelelor străine este de aproape 56%, printre cele mai mici, însă trendul este ascendent ♦ La polul opus se află ţările mai dezvoltate, în frunte cu Germania, cea mai puternică economie europeană.

Românii  lasă  anual  aproape 20 de miliarde de euro în comerţul cu dominantă alimentară, iar mai  bine de jumătate din bani merg către lanţurile  internaţionale de supermarketuri,  hipermarketuri, magazine de discount sau cash & carry.

Ponderea comerţului modern a ajuns majoritară în ultimii ani, depăşind cota de piaţă a micilor comercianţi care continuă să piardă teren.

„În anii care vor urma, până în 2021, comerţul modern va continua să crească, toate categoriile din  această piaţă (hipermarketuri, supermarketuri, proximitate modernă, discount şi cash & carry  -  n.  red.) urmând să posteze evoluţii pozitive, cu diferenţe mici între segmente“, potrivit analiştilor Euromonitor.

Astfel, magazinele de proximitate şi hipermarketurile vor continua să acopere nevoile consumatorilor  pentru cumpărături zilnice şi săptămânale. Supermarketurile vor fi avantajate de poziţiile ocupate şi de oferta variată.  Existenţa produselor de patiserie precum şi a mâncărurilor semipreparate vor ajuta  vânzările, potrivit Euromonitor.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 11.08.2017

 
Cuvinte cheie:
comert
, romania
, magazine
, germania
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide