Circa 6.500 de chioşcuri, alimentare şi magazine de bloc au tras obloanele în perioada 2013-2017 pe fondul unei expansiuni agresive a reţelelor internaţionale de supermarketuri şi hipermarketuri, arată calculele ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung.
Astfel, la finalul anului trecut mai existau circa 38.600 de magazine în comerţul tradiţional, numărul lor fiind în continuă scădere în ultimele două decenii. Trendul descendent a început odată cu dezvoltarea comerţului modern, mai exact din 1996 când grupul german Metro a venit local în parteneriat cu omul de afaceri Ion Ţiriac aducând conceptul Metro Cash & Carry. Apoi, în anii care au urmat au venit şi alte reţele. Astăzi, comerţul modern se extinde în continuare cu 250-300 de unităţi noi pe an, cele mai multe pe format mic, respectiv supermarketuri şi magazine de proximitate. Datele Vektor Marktforschung arată că în perioada 2013 - 2017 universul de comerţ modern s-a dublat, de la 1.100 la 2.200 de magazine.