Retail&Agrobusiness

Comerţul tradiţional a pierdut 6.500 de magazine şi chioşcuri în ultimii patru ani

Comerţul tradiţional a pierdut 6.500 de magazine şi...

Autor: Cristina Roşca

05.02.2018, 22:00 699

Circa 6.500 de chioşcuri, alimentare şi ma­gazine de bloc au tras obloanele în perioada 2013-2017 pe fondul unei ex­pan­siuni agresive a reţelelor inter­naţionale de supermarketuri şi hiper­marketuri, arată calculele ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung.

Astfel, la finalul anului trecut mai existau circa 38.600 de ma­ga­zine în co­merţul tradi­ţio­nal, numărul lor fiind în continuă scă­dere în ulti­mele două de­cenii. Trendul descendent a început odată cu dezvol­ta­rea comerţului modern, mai exact din 1996 când gru­pul german Metro a venit local în parteneriat cu omul de afaceri Ion Ţiriac aducând conceptul Metro Cash & Carry. Apoi, în anii care au urmat au venit şi alte reţele. Astăzi, comerţul modern se extinde în continuare cu 250-300 de unităţi noi pe an, cele mai multe pe format mic, respectiv supermarketuri şi magazine de pro­ximitate. Datele Vektor Marktfor­schung arată că în perioada 2013 - 2017 universul de comerţ modern s-a dublat, de la 1.100 la 2.200 de magazine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO