Retail&Agrobusiness

Comisia Europeană vrea să acorde 1 mil. de euro autorităţilor de siguranţă alimentară din Europa de Est ca să testeze produsele de „dublul standard”

Comisia Europeană vrea să acorde 1 mil. de euro...

Autor: Roana Rotaru

12.09.2017, 19:19 168

Jean-Claude Juncker, preşedintele Comisiei Europene, vrea să ofere sprijin finanicar Slovaciei, Cehiei şi Ungariei, care acuză de mult timp faptul că în Europa de Est multinaţionalele vând, sub acelaşi brand şi sub acelaşi ambalaj, produse de o calitate inferioară faţă de cele vândut în ţările din Europa de Vest, potrivit publicaţiei Financial Times (FT).

„Ca parte a propunerilor lui Juncker pentru următoarele 12 luni, Bruxelles-ul va angaja aproximativ un milion de euro pentru a ajuta autorităţile naţionale de siguranţă alimentară să testeze produsele şi încercă să găsească metode de a detecta dacă mărfurilor vândute peste graniţe au o calitate inferioară”, relatează FT.

Producătorii susţin că ingredientele pot fi diferite de la stat membru la stat membru pentru a corespunde gusturilor locale. Această practica este permisă, atât timp cât ingredientele sunt trecute clar pe etichetă. De asemenea, unele companiile mari spun că ingrediente din compoziţia produselor variază pentru a menţine preţurile stabile în ţările cu venituri mici, potrivit sursei citate.

Bruxelles nu intenţionează să introducă legi care să limiteze aceste practici, ci vrea să se asigure că nu vor fi induşi în eroare clienţii. Companiile nu vor fi nevoite să ofere produse uniforme pe pieţe, ci vor trebui să justifice discrepanţele, cum ar fi, spre exemplu, de ce într-un produs procesat din peşte, conţinutul efectiv de peşte este mai mic în diferite ţări.

Şi România, prin ministerul Agriculturii, a efectuat în iulie 2017 un studiu comparativ privind dublul standard între produselor alimentare comercializate în România, şi aceleaşi produse din Olanda, Germania şi Belgia. Acest studiu a arătat că există diferenţe privind ingredientele şi declaraţiile nutriţionale în cazul a nouă produse, dintr-un total de 29 de produse analizate.

Diferenţe au fost identificate în cazul produselor din carne, unde numărul de calorii, redat de prezenţa grăsimilor şi a proteinelor, nu corespundea cu valorile declarate pe etichete sau era mai mic sau mai mare faţă de alte ţări în funcţie de produsul analizat, iar în cazul conservelor de peşte cantitatea fizică de peşte existent în conservă nu corespundea cu cantitatea declarată.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO