Retail&Agrobusiness

Compania care opera magazinele Accessorize a intrat în faliment la propria cerere

Compania care opera magazinele Accessorize a intrat în...

Autor: Cristina Roşca

08.08.2017, 10:36 26294
Compania Acc Accesorii Trading, care opera reţeaua de magazine Accessorize a intrat recent în faliment la propria cerere. Astfel, spre deosebire de alte companii care încearcă să se restructureze în insolvenţă, firma Acc Accesorii Trading a cerut direct intrarea în faliment.

Tribunalul Bucureşti a admis cererea şi a dispus intrarea în faliment prin procedură simplificată.

Compania a adus pe piaţa locală brandul de accesorii de damă în 2007, în plin boom economic. Franciza Accessorize vindea genţi, bijuterii, pălării sau lenjerie intimă.

Anul trecut firma Acc Accesorii Trading a obţinut afaceri de 6 de milioane de lei, în scădere cu aproape 20% faţă de anul anterior şi la jumătate faţă de 2013. Compania a continuat să şi piardă bani, respectiv 850.000 de lei anul trecut.

Acc Accesorii Trading este controlată de omul de afaceri Kavsak Nezih (50%) şi de firma Unitim Aksesuar Magazacilik Ve Ticaret A.S. din Turcia (50%), conform datelor de la Registrul Comerţului.

Deşi compania a intrat în faliment, pe pagina proprie de Facebook a brandului figurează în continuare opt magazine, însă potrivit datelor ZF cel puţin o parte dintre acestea au fost închise. Brandul era prezent în cele mai puternice centre comerciale din Bucureşti, Cluj şi Iaşi. Avea de asemenea un magazin stradal în Braşov.

Spre exemplu, magazinul din Băneasa Shopping City, unul dintre cele mai puternice malluri din România, a fost închis în urmă cu câteva luni, conform datelor ZF. În locul său a fost inaugurat un magazin Meli Melo Exclusive, brandul Meli Melo fiind de altfel competitorul direct al Accessorize în România. Mai mult, este liderul pieţei de profil, piaţă unde lupta se dă atât între câteva lanţuri de magazine, cât şi între o serie de jucători locali.

Accessorize este un brand britanic poziţionat pe segmentul mediu plus. Pe piaţa locală a modei brandul concura atât cu magazinele specializate pe zona de accesorii, cât şi cu nume internaţionale de haine precum Zara sau H & M care au la rândul lor produse pe acest segment. Piaţa locală a modei este una dintre cele mai competitive, cele mai multe branduri internaţionale fiind prezente local.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO