Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei: Piaţa comercializării carburanţilor din România este foarte concentrată, ceea ce are un impact determinant asupra concurenţei
Lanţurile de hipermarketuri şi supermarketuri ar putea intrat pe segmentul vânzării de carburant, devenind astfel un nou jucător pe piaţa benzinăriilor, o piaţă slab concurenţială, sugerează Consiliul Concurenţei.
Un model similar de business este deja aplicat pe alte pieţe europene, precum Franţa, Germania sau Marea Britanie, unde magazinele cu vânzări preponderent alimentare sunt active şi pe segmentul vânzării de carburanţi.
Deja jucătorii din cele două pieţe sunt concurenţi pe segmentul alimentelor în contextul în care cele mai multe benzinării au şi un mic magazin alimentar. Mai mult, cei mai importanţi jucători de pe segmentul benzinăriilor – OMV Petrom Marketing, Rompetrol Downstream sau Lukoil România - îşi împart primele poziţii din topul celor mai mari jucători din comerţul cu amănuntul cu lanţurile de hipermarketuri Kaufland şi Carrefour România. Toate aceste companii – lanţurile de benzinării şi lanţurile de retail - au acelaşi CAEN, respectiv „Comerţ cu amănuntul cu excepţia autovehiculelor şi motocicletelor.“