Retail&Agrobusiness

Consiliul Concurenţei: Lanţurile de hipermarketuri ar putea deschide benzinării în România după modelul din Occident

Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei: Piaţa comercializării carburanţilor din România este foarte concentrată, ceea ce are un impact determinant asupra concurenţei

Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei: Piaţa comercializării carburanţilor din România este foarte concentrată, ceea ce are un impact determinant asupra concurenţei

Autor: Cristina Rosca

24.02.2016, 00:04 397
Lanţurile de hipermarketuri şi supermarketuri ar putea intrat pe segmentul vânzării de carburant, de­venind astfel un nou jucător pe piaţa benzinăriilor, o piaţă slab concurenţială, sugerează Consiliul Con­curenţei.
 
Un model similar de business este deja aplicat pe alte pieţe europene, precum Franţa, Germania sau Marea Britanie, unde magazinele cu vânzări pre­pon­derent alimentare sunt active şi pe segmentul vânzării de carburanţi.
 
Deja jucătorii din cele două pieţe sunt concurenţi pe segmentul ali­men­telor în contextul în care cele mai multe benzinării au şi un mic magazin ali­mentar. Mai mult, cei mai importanţi jucă­tori de pe segmentul ben­zi­năriilor – OMV Petrom Marketing, Rompetrol Downs­tream sau Lukoil România - îşi împart pri­mele poziţii din topul celor mai mari ju­cători din comerţul cu amănuntul cu lan­ţurile de hipermarketuri Kaufland şi Car­re­four România. Toate aceste companii – lanţurile de benzinării şi lanţurile de retail - au acelaşi CAEN, respectiv „Comerţ cu amănuntul cu excepţia autove­hiculelor şi motocicletelor.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO