Cum arată coşul de cumpărături al românilor: aproape 90% din bani merg pe mâncare şi băuturi

18 mar 2015 Autor: Cristina Rosca

Românii au mers mai des anul trecut la cumpărături, iar acest lucru s-a văzut în consumul casnic care a crescut în valoare cu 2%, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă GfK. România singura ţara unde frecvenţa de cumpărare este mai mare, în celelalte ţări din Europa consumatorii mergând tot mai rar la cumpărături. În decursul unui an atât românii cât şI austriecii merg la cumpărături la o zi şi jumătate.

“Acest lucru vine atât din faptul că scena de retail modern se dezvoltă cu noi magazine şi formate de proximitate, dar şi datorită faptului că, în căutarea celor mai bune oferte şi sortimente, cumpărătorii vizitează mai multe magazine”, spun reprezentanţii GfK.

Pe parcursul unui an o familie cheltuieşte 6.450 de lei pentru bunurile de larg consum destinate consumui casnic (aproximativ 537 de lei pe lună). Astfel, o vizită medie la magazin are valoare de 25 lei.

Coşul de cumpărături cuprinde în principal mâncare – alimente proaspete (fructe, legume, lactatele, carne, panificaţie) dar şi produse alimentare cu termen mai mare de valabilitate (conserve, ulei, făină, mălai), în total acestea mâncând 70% din bugetul anual.

“Observăm o predilecţie mai mare din partea bucureştenilor şi a locuitorilor din oraşele mari pentru achizitionarea alimentelor proaspete, în special lactate şi carne. De cealaltă parte însă, familiile tinere au un consum casnic mai mic pe această categorie, cele mai probabile cauze fiind lipsa de timp, dietele specializate, dar şi ieşirile la restaurant. În acelaşi timp însă, gospodăriile tinere au cel mai mare interes pentru segmentul de îngrijire personală, mai ales în Bucureşti şi în oraşele mari”, spune Diana Scăunaşu, Consumer Panel Manager, GfK România.

Anul trecut românii au cumpărat au cheltuit mai mult pe produse alimentare cu termen mai mare de valabilitate şi pe produse de îngriijirea locuinţei, vânzările alimentele proaspete, băuturi şi produse de îngrijire personală având o evoluţie constantă faţă de 2013. 

 

 

 
Cuvinte cheie:
cumparaturi
, romani
, bauturi
, mancare
, crestere
, alimente
, consum
, produse
, cumparare
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide