De ce vor producătorii de mezeluri să-şi crească vânzările prin magazinele proprii? „Seara ai dat Enter pe casa de marcat, ai luat banii şi ai plecat”

22 feb 2018 Autor: Roana Rotaru

Antre­prenorul român Grigore Florea, proprietarul fabricii de mezeluri Raitar din Sasca Nouă, judeţul Suceava, şi-a propus să ajungă la un număr total de 25 de magazine proprii până în 2022, astfel încât jumătate din producţia de mezeluri a fabricii să fie comer­cializată pin propriul lanţ de magazine.

Managementul compania Raitar deţine în prezent 15 magazine proprii şi susţine că acesta este cel mai avantajos canal de vânzare.   

„Ai fabricat marfa astăzi, mâine dimineaţă o duci la magazinul tău, care e sub controlul tau, tu organizezei acolo munca. Seara ai dat <<Enter>> pe casa de marcat, ai luat banii şi ai plecat. A doua zi repeţi munca. Viteze de rulare a produsului finit este mult mai mare, produsele au  prospeţime mai bună la magazinele tale, pentru că le poţi vinde mai ieftin şi îţi asiguri şi cash flow, fară de care nu poţi rezista”,  spus Grigore Florea, proprietarul fabricii Raitar.

Pentru fabrica Rai­tar, o companie născută din privatizarea unei foste întreprinderi agricole de stat (IAS), lucrează în jur de 140 de salariaţi care livrează zilnic 20 de tone de mezeluri.

Fabrica de mezeluri Raitar se apro­vi­zionează în proporţie de 90% cu carne din Ro­mânia, carnea de vită şi de oaie fiind achi­ziţionată de la fermele din Suceava şi Bo­toşani, iar carne de porc de la Smithfield - cel mai mare producător de carne de porc din România, o companie cu acţionariat chinez.

Cea mai mare parte a producţiei, circa 45%, ajunge în comerţul tradiţional, prin distribuţia spre magazinele mici, o treime din producţie este valorificată prin cele 15 magazine proprii, 15% prin retailerul Carrefour, iar 10% merg la export, potri­vit reprezentanţilor companiei.      

 

 
Cuvinte cheie:
magazine
, mezeluri
, crestere
, bani
, casa
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide