Antreprenorul român Grigore Florea, proprietarul fabricii de mezeluri Raitar din Sasca Nouă, judeţul Suceava, şi-a propus să ajungă la un număr total de 25 de magazine proprii până în 2022, astfel încât jumătate din producţia de mezeluri a fabricii să fie comercializată pin propriul lanţ de magazine.
Managementul compania Raitar deţine în prezent 15 magazine proprii şi susţine că acesta este cel mai avantajos canal de vânzare.
„Ai fabricat marfa astăzi, mâine dimineaţă o duci la magazinul tău, care e sub controlul tau, tu organizezei acolo munca. Seara ai dat <<Enter>> pe casa de marcat, ai luat banii şi ai plecat. A doua zi repeţi munca. Viteze de rulare a produsului finit este mult mai mare, produsele au prospeţime mai bună la magazinele tale, pentru că le poţi vinde mai ieftin şi îţi asiguri şi cash flow, fară de care nu poţi rezista”, spus Grigore Florea, proprietarul fabricii Raitar.
Pentru fabrica Raitar, o companie născută din privatizarea unei foste întreprinderi agricole de stat (IAS), lucrează în jur de 140 de salariaţi care livrează zilnic 20 de tone de mezeluri.
Fabrica de mezeluri Raitar se aprovizionează în proporţie de 90% cu carne din România, carnea de vită şi de oaie fiind achiziţionată de la fermele din Suceava şi Botoşani, iar carne de porc de la Smithfield - cel mai mare producător de carne de porc din România, o companie cu acţionariat chinez.
Cea mai mare parte a producţiei, circa 45%, ajunge în comerţul tradiţional, prin distribuţia spre magazinele mici, o treime din producţie este valorificată prin cele 15 magazine proprii, 15% prin retailerul Carrefour, iar 10% merg la export, potrivit reprezentanţilor companiei.