Retail&Agrobusiness

Dero împarte podiumul cu Borsec şi Arctic în topul celor mai puternice branduri autohtone. Care sunt brandurile care au câştigat încrederea românilor

Dero împarte podiumul cu Borsec şi Arctic în topul...

Autor: Greta Bogdan

18.09.2015, 13:40 2071

Dero este cel mai puternic brand autohton, potrivit Topului 100 al celor mai puternice branduri româneşti, lansat de revista Biz în colaborare cu Unlock Market Research.

Brandul Dero de îngrijire şi curăţare al companiei Unilever, lansat în 1966, este pe locul întâi în topul celor mai populare branduri româneşti. Din top trei mai fac parte brandul Borsec care aparţine companiei  Romaqua Group şi brandul de electrocasnice Arctic.
Cei mai mulţi români aleg mărcile autohtone pentru naturaleţe şi pentru că simt că se indentifică cu stilul lor, a spus Adinei Vlad, managing partner al Unlock Market Research. Compania de cercetare de piaţă a identificat acele branduri în care populaţia a investit cea mai mare încredere, dar şi afectivitate, analizând 100 de mărci care fac parte din nouă categorii de servicii.

O surpriză în top 10 al celor mai puternice branduri autohtone este retailerul Dedeman, care înregistrează creşteri constante de la an la an, ajungând astăzi pe locul 8 în acest top.

Dedeman are o reţea naţională de 40 de magazine pe care vrea să o extindă în acest an. Printre strategiile care au ajutat la întărirea poziţiei pe piaţa locală a retailerului de materiale de construcţii se află şi asocierea cu sportiva Simona Halep.

Printre brandurile româneşti care vor să se reinventeze se află producătorul de pantofi Guban, care are o istorie de aproape opt decenii. “Guban este un pariu pe care l-am făcut. Încercăm să redefinim acest brand şi să îmbinăm trecutul cu viitorul, astfel încât şi tinerii să poarte aceşti pantofi”, a spus Marius Ion, administratorul Guban.  

Topul celor 100 cele mai puternice branduri româneşti a fost rea­lizat în urma a 1.000 interviuri online cu persoane din mediul urban, cu vârs­ta cuprinsă între 18 şi 55 de ani şi stu­dii şi venituri cel puţin de nivel mediu.

În top 10 mărci româneşti, două branduri provin din industria apelor minerale, trei din industria produselor  de îngrijire şi înfrumuseţare, unul din industria elecrocasnicelor, două din industria de ratail de materiale de construcţii, respectiv pe piaţa de e-commerce şi unul din industria alimentară.

Top 10 mărci româneşti:

1.Dero

2.Borsec

3. Arctic

4. Dorna

5. Gerovital

6. eMag

7. Farmec

8. Dedeman

9. Elmiplant

10. Napolact

Sursa: Unlock Marketing Research

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO