Retail&Agrobusiness

Distribuitorul Nikon, un business de peste 40 mil. euro, atacă segmentul electrocasnicelor mici şi vrea 5% din piaţă

Camil Perian, general manager Skin Media: „De trei ani ne menţinem businessul în jurul valorii de 40 mil. euro şi vrem să rămânem în aceeaşi zonă, însă cu un mix diferit de produse în portofoliu”.

Camil Perian, general manager Skin Media: „De trei ani ne menţinem businessul în jurul valorii de 40 mil. euro şi vrem să rămânem în aceeaşi zonă, însă cu un mix diferit de produse în portofoliu”.

Autor: Cristina Rosca

07.11.2014, 00:06 615
Distribuitorul de IT&C Skin Media, controlat de familia de antreprenori români Perian, intră pe segmentul de electrocasnice mici pentru bucătărie cu opt branduri diferite de la care aşteaptă încasări anuale de 4 mil. euro, respectiv o cotă de 5% din piaţa de profil, după primii doi ani.
 
Grupul, lansat acum 14 ani pe piaţă, este în prezent distribuitorul Nikon pe piaţa locală, distribuitorul televi­zoarelor Toshiba şi deţine totodată brandul propriu Utok de telefoane şi tablete. În total compania Skin Media a obţinut anul trecut afaceri de 182,4 milioane de lei (41,3 milioane de euro), similare celor din 2012.
 
„De trei ani ne menţinem businessul în jurul valorii de 40 de milioane de euro şi vrem să rămânem în aceeaşi zonă însă cu un mix diferit de produse în portofoliu”, spune Camil Perian, general manager al grupului şi unul dintre acţionari.
 
El adaugă că urmăreşte evoluţia pieţei, mai exact nişa oamenilor pasionaţi, şi îşi alege astfel brandurile şi produsele din portofoliu.
 
„Acum doi ani spre exemplu, 25% din cifra noastră de afaceri era realizată din distribuţia laptopurilor Acer şi Toshiba. Din 2015 nu o să mai vindem deloc laptopuri”. Antre­prenorul îşi justifică decizia prin faptul că pe această piaţă compania nu mai putea oferi valoare adăugată deoarece cele mai multe produse au caracteristici similare şi preţuri asemănătoare.
 
Astfel, Skin Media lansează în prezent un nou segment de business, cel al electrocasnicelor de bucătărie, sub branduri precum Oster (blen­dere), Breville (cafetiere şi sandwich makere) sau Marcato Design (maşini pentru realizarea de paste), dintre  care niciunul a fost până acum prezent pe piaţa locală. Patru dintre branduri aparţin grupului Jarden Corporation, un gigant american cu afaceri anuale de peste 7 mld. dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO