Retail&Agrobusiness

Eurostat: Şapte din zece utilizatori de internet au făcut cumpărături online în 2017

Eurostat: Şapte din zece utilizatori de internet au...

Autor: Simona Tatu

29.12.2017, 10:00 205

Aproape şapte din zece utilizatori de internet din Uniunea Europeană au făcut cumpărături online în 2017, ponderea cea mai mare fiind înregistrată în cazul persoanelor cu vârste cuprinse între 16-24 de ani şi 25-54 de ani, potrivit unui studiu Eurostat. Românii se află pe ultimul loc în ceea ce priveşte frecvenţa cu care cumpără online bunuri şi servicii, doar doi din zece au făcut cumpărături online anul acesta.

Pe primul loc în Europa în achiziţia de bunuri şi servicii se află Marea Britanie şi Suedia, unde peste 80% dintre utilizatorii de internet obişnuiesc să facă shopping online. La celălalt pol, cu cea mai mică pondere se află România (23%), Bulgaria (27%) şi Cipru (39%). 

Per total, numărul cumpărătorilor online este în creştere, cei mai activi fiind tinerii între 16 şi 24 de ani şi persoanele cu vârste între 25 şi 54 de ani (în proporţie de 71%).

Cei mai mulţi utilizatori (40%) au cheltuit între 100 şi 500 de euro în ultimele trei luni, 10% pe cumpărături în valoare de 500-1.000 de euro şi alţi 10% care au cheltuit peste 1.000 de euro. 

Cele mai cumpărate produse au fost hainele şi articolele sportive, urmate apoi de biletele de vacanţă.  

Printre motivele pentru care unii cumpărători aleg să facă shopping în magazin este faptul că vor să cumpere personal acele bunuri şi în al doilea rând pentru că nu au încredere în modalităţile de plată online.

În perioada 2012-2017, ponderea cumpărătorilor online la nivelul UE a crescut de la 59% la 68%. Singura ţară care nu a cunoscut o creştere în perioadă menţionată a fost Malta, unde ponderea celor care au făcut cumpărături online s-a menţinut la acelaşi nivel în intervalul amintit.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO