Retail&Agrobusiness

Fabrica de produse de panificaţie congelate La Lorraine România şi-a mărit capacitatea de producţie cu 50% ajungând la o producţie de 35.000 tone anual

Fabrica de produse de panificaţie congelate La Lorraine...

Autor: Roana Rotaru

30.09.2016, 15:42 1611

Compania La Lorraine România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa produselor de panificaţie, şi-a majorat capacitatea de producţie cu 50%, în urma unei investiţii de aproximativ 15 mil. euro într-o nouă unitate şi linie de producţie care livrează circa două tone de chifle pe zi, potrivit reprezentanţilor companiei. Acestă majorare face parte dintr-un proiect mai amplu care vizează mărirea capacităţii de producţie a fabricii din Campia Turzii (Cluj) cu 150% până în 2020.

 „Avem cinci ani de când am început activitatea în această fabrică, iar în urmă cu o lună am finalizat construrirea unei noi unităţi de producţie care va mări capacitatea de producţie a fabricii cu 50%. Am plecat de la două linii de produţie, acum o inagurăm pe cea de-a treia, iar până în final, în 2020, vrem să ajungem la cinci linii de producţie”, a declarat Dan Minulescu proprietarul Macromex, cel mai mare distribuitor de produse congelate de pe piaţa, care acum cinci ani a încheiat un parteneriat cu grupul belgian La Lorraine, unindu-şi forţele într-un joint-venture.

Compania prelucrează zilnic peste 80 tone de faină provenită de la morile locale şi produce circa 1,3 mil. chifle pe zi şi 800.000 de baghete, potrivit reprezentaţilor companie.Trei sferturi din producţie se vine local în toate reţele de comerţ modern din România, iar 20-25% merge la export, în ţări precum Bulgaria, Serbia, Grecia, Ungaria, Slovacia sau Cehia.

„De ce să investim în panificaţie în România? Avem trei motive bune: Consumul de produse de panificaţie în România este de 90 kilograme pe an pe cap de locuitor, faţă de media europeană de 60 kilograme anual. În al doilea rând PIB-ul României a crescut cu 3,8 % în 2015, iar consumul românilor va continua să crească în următorii ani. În al treilea rând evoluţia tehnologică ne permite să creştem şi sa venim cu lucruri ionovatoare”, a spus Guido Vanherpe, CEO La Lorraine Bakery Group.

Grupul belgian La Lorrain a încheiat anul 2015 cu o cifră de afaceri de 620 mil. euro şi înregistrează  anual o creştere de circa 10% , rezultate obţinute cu ajutorul a circa 3150 de angajaţi. Grupul deţine 12 fabrici de panificaţie în Europa şi vinde produse de panificaţie în 25 de ţări.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO