Retail&Agrobusiness

FashionUP, retailer online: În trei luni am vândut cât în tot anul trecut

FashionUP, retailer online: În trei luni am vândut cât...

Autor: Cristina Bellu

15.06.2016, 00:06 1970

FashionUP, unul dintre principalii retaileri online de îmbrăcăminte din România, a înregistrat în primul trimestru vânzări de peste şapte milioane de lei, reprezentând o creştere semnificativă în comparaţie cu 2015, când pe întreg anul, compania a raportat afaceri de aproape şapte milioane de lei, spune Alin Stanciu, fondator şi CEO al FashionUP.

„Creşterile semnificativ mai mari înregistrate de la începutul anului s-au datorat unei investiţii pe care am făcut-o anul trecut prin cedarea unui procent din business unor investitori strategici şi unei noi strategii de marketing. Dacă anul trecut am avut o creştere organică de aproximativ 35% comparativ cu 2014, anul acesta vorbim de o creştere susţinută de capitalul avut şi de strategia adoptată.“

În opinia lui, tot ce înseamnă o afacere online se concen­trează pe marketingul legat de performanţă. „Aceasta este şi frumuseţea e-commerce-ului, faptul că reuşeşti să-ţi calculezi imediat randamentul investiţiilor.“

Anul trecut, compania a decis să-şi diversifice mixul de mar­ke­ting optând pentru promovarea pe diferite canale de televiziune.

„Apariţia pe sticlă te poate ajuta foarte mult în poziţionarea pe piaţă. Un argument pentru care rata de conversie în online este relativ mică este lipsa încrederii consumatorului. Promovarea prin televiziune a avut un impact foarte bun pentru afacerea noastră.“

În prezent FashionUP are listate 40.000 de produse de la peste 500 de branduri.

„Comerţul online merge pe o pantă exponenţială. Dacă în primii ani lucrurile mergeau destul de lin, acum am senzaţia că, dacă clipeşti o secundă pierzi ceva. Acest lucru se remarcă cel mai bine în zona de produse electronice, dar în ultima vreme a început să apară şi în zona de fashion. Conceptul de fast fashion a devenit foarte popular- acest lucru înseamnă că lansezi produse în permanenţă. Zara este un caz tipic de fast fashion care lansează colecţii la fiecare două săptămâni. Acest concept este oarecum translatat şi pe e-commerce pentru că şi noi venim cu oferte permanente“, a mai spus Stanciu.

În 2015, în cazul FashionUP, recurenţa cumpărăturilor a fost de şapte cumpărături pe an, per client, cu o valoare medie a coşului de cumpărături de 300 de lei. În acest moment, coşul mediu depăşeşte această valoare.

Potrivit fondatorului FashionUP, cele mai multe vânzări se înregistrează în perioada Black Friday, iar ca interval orar, cele mai multe comenzi se plasează între orele 10 -12 în timpul zilei şi seara între orele 21-23. Timpul de livrare al produselor poate varia între o zi in cazul produselor aflate în stoc şi şapte zile în cazul produselor importate.

„Peste 50 dintre furnizori sunt branduri locale. În acest moment, 40% din vânzări vin de la producătorii români. Există câteva brand-uri locale importante care au grupul lor de fani. Au fost şi cazuri de producători români total necunoscuţi care s-au lansat cu ajutorul promovării făcute de noi. Când ai pe cineva care te promovează şi care te ajută să-ţi vinzi produsele, lucrul asta îţi oferă un fundament al încasărilor şi te poate face să te gândeşti la dezvoltare. „

Planurile companiei în următorii ani vizează creşterea numărului de clienţi, lucru care ar diminua investiţiile din zona de marketing.

„Dacă vom reduce investiţiile în strategiile de marketing, prima variantă de de dezvoltare ar fi să mergem spre profitabilitate, o altă variantă ar fi să facem un exit către un jucător mare din afară sau, de ce nu, o listare la bursă.“, a concluzionat Alin Stanciu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO