Retail&Agrobusiness

Florinel Chiş, ARMO: Comerţul online va trece de 2,5 mld. euro anul acesta. Anticipăm o dublare până în 2020

Florinel Chiş, ARMO: Comerţul online va trece de 2,5...

Autor: Cristina Bellu

07.06.2017, 12:20 122

Comerţul online din România va depăşi anul acesta 2,5 miliarde de euro şi are potenţial să-şi dubleze valoarea până în 2020, potrivit estimărilor făcute de Asociaţia Română a Magazinelor Online din România (ARMO).

„Comerţul online se poate dezvolta peste o infrastructură digitală solidă şi având o populaţie cu competenţe digitale bune. Vestea bună este aceea că avem perspective favorabile de creştere în ambele direcţii, ceea ce ne îndreptăţeşte să anticipăm o dublare a comerţului online până în 2020. Să cumperi online înseamnă să economiseşti timp şi bani, să găseşti diversitate mai mare de produse şi servicii mai bune, pe care să le accesezi din confortul propriei locuinţe", a declarat Florinel Chiş, director executiv Asociaţia Română a Magazinelor Online.

România deţine cea mai mare pondere a abonamentelor la internet din Uniunea Europeană, iar utilizarea serviciilor mobile de bandă largă este în creştere accelerată, arată raportul intermediar privind sectorul digital din UE (EDPR), publicat recent de Comisia Europeană.

Potrivit raportului, România are avantajul unor costuri scăzute de acces la internet şi viteză foarte bună, însă sunt necesare eforturi susţinute pentru a ajunge la o acoperire cât mai mare a întregii ţări.

În ceea ce priveşte competenţele digitale, România, deşi sub media Uniunii Europene, a înregistrat progrese. În continuare, doar 56% dintre români folosesc internetul în mod regulat faţă de 79% media Uniunii Europene, însă România are o bază solidă de absolvenţi în domeniul ştiinţei, tehnologiei, matematicii şi ingineriei, iar proporţia specialiştilor IT&C în economie creşte odată cu dezvoltarea a numeroase centre de software şi servicii aflate în căutarea de specialişti.

Studul mai relevă că sunt necesare mai multe iniţiative publice de educare a populaţiei în domeniul digitizării, tehnologia nefiind foarte folosită în România nici de către mediul de afaceri. Cea mai mare creştere faţă de anul trecut a fost înregistrată la utilizarea platformelor de socializare, de la 6% la 8%.

Lansată în 2010, Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România şi susţine interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online şi un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO