Retail&Agrobusiness

FOCUS: Antreprenorul cu 4,7 milioane de euro cifră de afaceri din vânzarea florilor

FOCUS: Antreprenorul cu 4,7 milioane de euro cifră de...

Autor: Vasile Magradean

23.12.2016, 11:06 3376

Gabriel Molnar a fondat în 1997 Florăria Magnolia, iniţial în Bistriţa Năsăud, apoi a mutat-o la Cluj-Napoca unde a reuşit să o dezvolte, devenind nucleul afacerii de familie pe care o gestionează împreună cu soţia sa, Ioana.

”În vara anului 1995, un prieten de-al meu cumpărase nişte flori din Târgu Mureş şi mergea la Bistriţa şi l-am întrebat de ce nu le cumpără din Bistriţa. Mi-a răspuns că acolo nu sunt flori aşa frumoase. Iar peste doi ani, când îmi doream un business al meu, am început să cumpăr flori dintr-un oraş şi să vând într-altul. Aşa am început, în Bistriţa, cu un sacou cumpărat din second hand, eram tânăr absolvent într-un domeniu tehnic, nu avea nimic de-a face cu florile. Am împrumutat bani, am împrumutat vaze ca să încep o afacere în acest domeniu. Toate afacerile merg bine dacă ştii să le faci bine, să le începi bine”, a povestit Molnar.

Afacerea s-a mutat în scurt timp la Cluj-Napoca, oraş mai mare, cu mai multe posibilităţi mizând pe faptul că florile sunt pe placul tuturor.

”Cui nu îi plac florile? Nu cred că este vreo persoană căreia să nu îi placă. Iniţial, mă gândeam pur şi simplu la un business, dar apoi am ajuns să le îndrăgesc. Nu mi-am închipuit că afacerea aceasta va lua o asemenea amploare. Am vrut altceva pe piaţa de flori din România şi ne bucurăm că am reuşit. Anul viitor sărbătorim două decenii pe această piaţă a florilor. Am început cu un magazin în Cluj-Napoca, iar acum avem 13 magazine în ţară şi trei depozite, precum şi 130 de angajaţi”, a spus Gabriel Molnar.

În anul 2001, Magnolia a trecut şi la vânzarea online a florilor, ceea ce a constitut o premieră în acest domeniu, principalii clienţi din străinătate fiind românii din diapora.

”Bucuria de a face gesturi frumoase nu cunoaşte graniţe şi distanţe. Magnolia garantează livrarea unui buchet prin curier oriunde în România în mai puţin de patru ore prin intermediul unui serviciu propriu de curieri. Livrăm fericire, facem pe cineva fericit. Totodată, prin parteneriate încheiate în 140 de ţări din întreaga lume în cadrul unei reţele de florării, reuşim să livrăm în străinătate în aproximativ 24 de ore. Românii plasează cele mai multe comenzi din Europa pentru Marea Britanie, Spania, Italia şi Germania. SUA este altă destinaţie preferată, fiind pe locul al doilea în topul mondial, dar pe harta dăruirii florilor apare chiar Dubai”, a explicat fondatorul Magnolia.

Cel mai bine se vând trandafirii roşii, dar şi florile de primăvară, în funcţie de sezon, florile fiind aduse din străinătate, în condiţiile în care producţie locală nu prea există, iar în Europa se produc flori din ce în ce mai puţin.

”Se produce ieftin în ţări din Asia sau America de Sud unde nu costă încălzirea iar forţa de muncă este ieftină. Este rentabil să plăteşti un avion pentru a aduce flori. Noi importăm din Columbia - trandafiri, sau din Ecuador”, a completat Gabriel Molnar.

Pe lângă comerţul cu flori, Magnolia şi-a diversificat oferta la comerţul cu plante de interior, de grădină şi accesorii, amenajări şi proiectări grădini şi spaţii verzi, amenajări interioare cu plante ornamentale.

Anul viitor, Magnolia vrea consolidarea afacerii în România, dar are şi planuri de extindere în afara României, ţinta fiind, pentru început Ungaria, prin vânzarea online, după care vor urma şi florării în alte oraşe.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO