Retail&Agrobusiness

FrieslandCampina: creditul nu mai este o soluţie pentru creşterea consumului. Trebuie să fim competitivi, iar TVA de 24% este foarte mare

Cornel Cărămizaru, directorul de vânzări al FrieslandCampina România: Anul 2014 a adus un pic de optimism. Există o creştere a consumului. În primele şase luni piaţa lactatelor a avansat cu 1%, nu este o creştere senzaţională, nu este la fel ca aceea din 2008 sau de dinainte de 2008, dar este o creştere, nu o scădere.

Cornel Cărămizaru, directorul de vânzări al FrieslandCampina România: Anul 2014 a adus un pic de optimism. Există o creştere a consumului. În primele şase luni piaţa lactatelor a avansat cu 1%, nu este o creştere senzaţională, nu este la fel ca aceea din 2008 sau de dinainte de 2008, dar este o creştere, nu o scădere.

Autor: Mădălina Panaete

24.11.2014, 00:08 366

Cornel Cărămizaru, directorul de vânzări al FrieslandCampina România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa lactatelor, consideră că o scădere a TVA la produsele lactate, carne sau alte alimente ar avea un impact pozitiv asupra economiei locale, având în vedere că românii cheltuiesc în unele cazuri chiar şi 50% din venituri pe mâncare.

„Creditul nu mai este o soluţie pentru relansarea consumului, băncile nu o să mai vină să spună «luaţi credite cu buletinul:» . Şi atunci trebuie să fii competitiv, tre­buie să-i dai posibilitatea consumatorului să cumpere cât mai ieftin, iar TVA de 24% este foarte mult din preţul produselor“, a declarat într-un interviu acordat Ziarului Financiar Cornel Cărămizaru, manager cu o experienţă de peste 15 ani în industria bunurilor de larg consum.

Totodată, managerul spune că o scădere a TVA la lactate ar ajuta România odată cu eliminarea cotelor de lapte din Uniunea Europeană pentru a fi competitivă în raport cu alte ţări în care taxa pe valoarea adăugată este mult mai mică. „Nimeni nu va transporta lapte, nu o să vedem cozi la Nădlac cu cisterne de lapte (materie primă – n. red.), dar s-ar putea să vedem la vamă camioane de lapte deja ambalat. Şi atunci România pierde de două ori: pentru că nu mai produce lapte şi pentru că salariile, dar şi profitul le vor câştiga alţii“, a completat managerul de 39 de ani, care lucrează de trei ani în cadrul filialei locale a grupului olandez. Anterior, a lucrat timp de 14 ani în cadrul îmbuteliatorului PepsiCo, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa băuturilor răcoritoare.

Grupul FrieslandCampina este prezent pe piaţa locală cu trei entităţi fiscale: FrieslandCampina România, Napolact şi Industrializarea Laptelui Mureş, care au avut împreună anul trecut o cifră de afaceri de 161 mil. euro.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO