Reducerea TVA la alimente de la 24% la 9% începând cu 1 iunie 2015 s-a simţit în vânzările de produse de îngrijire personală şi a locuinţei care au crescut cu 6-8%, românii alocând banii rămaşi către produse „de răsfăţ“.
La polul opus, vânzările de alimente proaspete au stagnat, iar cele de alimente ambalate au scăzut uşor, cu 2%, arată datele companiei de cercetare de piaţă GfK. Acest declin poate fi dat de scăderile de preţuri ca urmare a reducerii TVA, care dacă a fi fost transmisă integral ar fi trebuit să se reflecte într-o reducere de 12% a preţurilor la raft. Per ansamblu, piaţa de bunuri de larg consum (FMCG) a avansat uşor anul trecut în valoare, cu un plus de 1,5%. Anual, românii cheltuie 16-17 mld. euro pe bunuri de larg consum alimentare şi non-alimentare, valoarea pieţei fiind relativ constantă în ultimii ani, cu variaţii de doar câteva procente.