Retail&Agrobusiness

GfK: Românii au cumpărat produse mai scumpe după reducerea TVA la alimente

GfK: Românii au cumpărat produse mai scumpe după...

Autor: Cristina Rosca

05.04.2016, 00:05 265
Reducerea TVA la alimente de la 24% la 9% începând cu 1 iunie 2015 s-a simţit în vânzările de produse de îngrijire personală şi a locuinţei care au crescut cu 6-8%, românii alocând banii rămaşi către produse „de răsfăţ“.
 
La polul opus, vânzările de ali­mente proaspete au stagnat, iar cele de ali­­mente ambalate au scăzut uşor, cu 2%, arată datele companiei de cerce­tare de piaţă GfK. Acest declin poate fi dat de scăderile de preţuri ca urmare a re­du­cerii TVA, care dacă a fi fost trans­misă integral ar fi trebuit să se reflecte într-o reducere de 12% a preţurilor la raft. Per ansamblu, piaţa de bunuri de larg consum (FMCG) a avansat uşor anul trecut în valoare, cu un plus de 1,5%. Anual, românii cheltuie 16-17 mld. euro pe bunuri de larg consum ali­mentare şi non-alimentare, valoarea pieţei fiind relativ constantă în ultimii ani, cu variaţii de doar câteva procente.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO