Retail&Agrobusiness

H&M pariază pe oraşele medii de provincie şi merge cu primul magazin în Focşani

H&M pariază pe oraşele medii de provincie şi merge cu...

Autor: Cristina Rosca

15.03.2016, 00:05 3257
Grupul suedez H&M pariază tot mai mult pe provincie şi deschide vineri cel de-al 44-lea magazin al reţelei pe piaţa locală la Focşani, judeţul Vrancea. Pentru oraşul de nici 75.000 de locuitori acesta va fi primul magazin al brandului de modă. Amplasat în Focşani Mall, pe Calea Moldovei nr. 32, magazinul măsoară aproape 1.600 de metri pătraţi, o suprafaţă similară cu a celor mai multe magazine ale reţelei.
 
Pentru retailerul de modă acesta va fi cel de-al doilea inaugurat în acest an după un altul tot în provincie, în Satu Mare.
 
H&M a intrat în România în primăvara lui 2011 după mai mulţi ani de tatonări. Iniţial suedezii au pariat pe Bu­cureşti pentru ca apoi să „cucerească“ provincia, res­pectiv oraşele medii şi mari ale ţării.
 
De altfel, retailerul a fost ultimul nume mare intrat în con­textul în care suedezii de la In­ditex au venit în 2004 în fran­ciză şi trei ani mai târziu şi-au făcut intrarea direct. La mo­mentul venirii H&M pe piaţă erau deja activi şi C&A şi New Yorker. Potrivit calculelor ZF, încă de la început România s-a numărat printre pieţele cu cele mai bune rezultate, în regiune fiind „campioană“, cu vânzări medii per magazin cu 50% mai mari decât în Cehia spre exemplu. Deşi salariul mediu în România este de două ori mai mic decât în Polonia şi Cehia, vânzările magazinelor H&M sunt mai mari, susţinute de apetitul pentru modă al consumatorilor locali.
 
La nivelul anului 2015 (început la 1 decembrie 2014 şi finalizat la 30 noiembrie 2015) H&M a obţinut afaceri de 193 mil. euro, în creştere 40% faţă de anul anterior. Reţeaua s-a extins în aceeaşi perioadă doar cu patru magazine noi, până la 42. După businessul obţinut la nivel de brand, H&M este cel mai puternic brand din moda locală. La nivel de grup, potrivit ultimelor date publice, Inditex conduce. Spaniolii nu şi-au anunţat însă rezultatele pentru 2015.
 
Rezultatele financiare i-au convins pe suedezi să aducă în România şi cel de-al doilea brand, COS începând cu această primăvară-vară. Prima unitate va fi deschisă pe Calea Victoriei.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO