Retail&Agrobusiness

Harta expansiunii Jumbo: Retailerul de jucării „desenează“ primele magazine din Moldova şi Dobrogea

Harta expansiunii Jumbo: Retailerul de jucării...

Autor: Mădălina Dediu Panaete, Dan Grigore Ivan

24.01.2017, 00:05 103452

Retailerul grec de jucătorii Jumbo face primii paşi spre extindere în Moldova şi Dobrogea, după ce a luat decizia de a închiria spaţiile hipermarketurilor Real din Constanţa şi Suceava, conform surselor ZF.

Astfel, retailerul face primii paşi spre estul României după ce în prezent are deschise şapte magazine în Transilvania şi Muntenia. Bucureştiul este cel mai bine acoperit oraş de Jumbo, în Capitală grecii având două magazine, pe b-dul Theodor Pallady şi în Berceni.

La finalul săptămânii trecute, retailerul german Metro a vândut cele patru hipermarketuri Real din România că­tre grup de profesionişti din retail, reprezentat printre alţii de executivii Dusan Wilms şi Gerardo Monzillo. 

Magazinele Jumbo din Constanţa şi Suceava urmează să fie deschise la jumătatea anului, unul în mai şi celălalt în august-septembrie, conform surselor ZF. Astfel, retailerul se apropie de zece magazine, în condiţiile în care, conform unor date prezentate de companie anterior, planurile grupului vizează dezvoltarea unei reţele de 12-18 unităţi pe plan local.

Jumbo a deschis primul magazin în 2013, intrând pe piaţă cu magazine mari, de tipul hipermarketurilor. Magazinele Jumbo au suprafeţe de 7.000-10.000 de metri pătraţi şi pot ajunge chiar şi la 18.000 de metri pătraţi. Pe lângă jucării, care reprezintă cea mai mare parte a afa­cerilor, magazinele companiei co­mer­cializează produse pentru îngrijirea copiilor, rechizite, produse de sezon, decoraţiuni şi pro­duse pentru locuinţă. Piaţa locală de jucării este estimată în jurul nivelului de 200 mil. euro. În anul fiscal 2015-2016 (încheiat la 30 iunie), Jumbo a avut în România vânzări de 48,6 milioane de euro, dublu faţă de perioada similară a anului precedent, conform ultimului raport al companiei. În această perioadă, Jumbo a avut în România 447 de angajaţi, dintre care 444 personal permanent. Profitul net al companiei s-a situat la aproape 14 milioane de euro. 

Jumbo, companie fondată în 1986, are vânzări anuale de circa 637 milioane euro. În total, retailerul are peste 70 de magazine, cele mai multe fiind situate în Grecia. Însă, compania este prezentă şi în Bulgaria şi Cipru.

 Printre acţionarii importanţi ai companiei se numără fondul de investiţii Fidelity Management, cu o participaţie de 9,59%, în timp ce fondul suveran al Nor­vegiei are 2,99% din companie.

Acţiunile Jumbo au crescut cu 75% în ultimul an pe bursa de la Atena. Compania are şapte magazine în România cu afaceri de 217 mil. lei, aproape trei ori mai mari faţă de 2014

Compania are şapte magazine în România cu afaceri de 217 milioane de lei în anul 2015, de aproape trei ori mai mari faţă de 2014.

Valoarea de piaţă a Jumbo, retailerul elen specializat în comercia­lizarea de jucării, a crescut cu 75% în ultimul an, până la o capitalizare bursieră de două miliarde de euro, după ce în ultima lună acţiunile com­pa­niei gre­ceşti au crescut cu aproa­pe 30%. De ase­menea, in­di­cele ASE, re­fe­rinţa bur­sei elene, a crescut cu 7% în ultimul an.
 
Compania oferă 5.060 de locuri de muncă şi este prezentă şi în România, unde administrează şapte magazine.
 
În comparaţie, în Grecia retailerul are peste 50 de magazine, în timp ce în Bulgaria administrează nouă. Jumbo a intrat pe piaţa românească în 2013, fiind prezent în oraşe precum Bu­cureşti, Timişoara, Arad, Ploieşti sau Piteşti. 
 
Piaţa locală de jucării este estimată în jurul nivelului de 200 milioane euro. În Bucureşti, Jumbo are două magazine – unul amplasat în zona Apărătorii Patriei, iar celălalt în estul Bucureştiului, în apropierea Autos­trăzii Soarelui.
 
Compania fondată în 1986 a înregistrat vânzări de 637,56 milioane euro, în creştere cu 9,44% faţă de 2015. În acelaşi timp, profitul retailerului a fost de 121,26 milioane de euro, faţă de 104,84 milioane de euro anul pre­cedent.
 
Printre acţionarii importanţi ai companiei se numără fondul de investiţii Fidelity Management, cu o participaţie de 9,59%, în timp ce fondul suveran al Norvegiei are 2,99% din companie, iar Vangurad Group deţine 2,01%.

madalina.panaete@zf.ro 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO