Retail&Agrobusiness

În SUA retailerii se promovează atacând concurenţa. În România abia dacă menţionează numele competitorilor

În SUA retailerii se promovează atacând concurenţa....

Autor: Cristina Roşca

23.10.2014, 16:37 545

“Bonjour Carrefour, bine te-am găsit!” este mesajul cu care retailerul polonez Profi a deschis supermarketul din Constanţa amplasat vizavi de cel al competitorilor de la Carrefour. Această poziţionare a unui jucător din comerţul modern în coasta competitorilor direcţi sau indirecţi a devenit tot mai evidentă în ultima perioadă după ce lupta pentru clienţi a devenit tot mai acerbă în contextul în care apetitul pentru consum rămâne anemic. Mai mult, retailerii au şi campanii de promovare mai agresive pentru a-şi face cunoscută prezenţa în zonă şi pentru a câştiga o felie cât mai mare din piaţa respectivă.

 “Pentru România campania Profi este mai agresivă decât era piaţa obişnuită pentru că la noi companiile nu fac referinţă la concurenţă atunci când se promovează. În SUA spre exemplu, legislaţia permite unui jucător să facă afirmaţii în detrimentul concurenţei dacă are studii realizate de un terţ care să susţină informaţiile. Astfel, acolo companiile au campanii agresive de promovare prin care atacă însă concurenţa”, spune Ştefan Liuţe, strategy director al agenţiei de branding Storience. În România astfel de campanii sunt abia la început, însă Liuţe spune că o promovare mai îndrăzneaţă înseamnă şi un impact mai puternic.

Jucătorii din comerţul modern, o piaţă de peste 8 mld. euro, au deschis în România circa 1.400 de magazine ocupând deja cele mai bune poziţii din piaţă din punct de vedere al vadului sau al traficului. De multe ori însă, zonele cu vad au atras nu doar unul, ci mai mulţi competitori. O astfel se situaţie este şi cea din oraşul Urziceni, aflat la circa 60 de kilometri de Capitală, unde discounterul german Lidl a deschis magazin gard în gard cu Penny, competitorul său direct. Cei doi s-au poziţionat la ieşirea din oraş unde au găsit spaţii suficient de mari. În oraşul de nici 20.000 de locuitori mai este prezent şi lanţul de supermarketuri Profi, singurul care este poziţionat în centrul localităţii.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO