Retail&Agrobusiness

Încă un indicator al subdezvoltării economiei. Magazinele specializate de cosmetice nu au reuşit să mănânce nici o treime din piaţă

Românii îşi cumpără parfumuri, cosmetice şi produse de îngrijire atât din super şi hipermarketuri, dar şi online, din magazine specializate sau din cataloagele jucătorilor din vânzări directe.

Românii îşi cumpără parfumuri, cosmetice şi produse de îngrijire atât din super şi hipermarketuri, dar şi online, din magazine specializate sau din cataloagele jucătorilor din vânzări directe.

Autor: Cristina Roşca

11.08.2017, 00:08 851

♦ România este ţara din regiune unde magazinele specializate de cosmetice au cea mai mică pondere în totalul pieţei, de sub 30%. Prin comparaţie, în Cehia ponderea merge spre 50% ♦ Producătorii şi distribuitorii au pariat însă în ultimii ani tot mai mult pe magazine proprii, monobrand, astfel că ponderea ar urma să crească.

Piaţa locală de cosmetice este diferită de celelalte din regiune, respectiv Cehia, Ungaria sau Polonia. Astfel, în timp ce pe aceste pieţe magazinele de cosmetice specializate sunt cel mai popular canal de vânzare, în România vânzările directe sunt în continuare în top. Mai mult, piaţa este în continuare foarte fragmentată.

Astfel, în Cehia, una dintre cele mai dezvoltate economii din regiune şi cu o putere de cumpărare pe măsură, magazinele specializate au o pondere de 44,5% în total vânzări de parfumuri, cosmetice şi produse de îngrijire, pondere apropiată de cea din Ungaria sau Slovacia. România este codaşă cu nici 30%, conform datelor companiei de cercetare de piaţă PMR. Acesta este un semn al subdezvoltării pieţei locale.

Cel mai important jucător de profil de pe pieţele analizate de PMR este dm dro­gerie markt din Germania. Această com­­panie este lider pe toate pieţele a­na­lizate, mai puţin în România, unde pe pri­mul loc se află compania de vânzări directe Avon.  „Vânzările Avon sunt de 2,8 ori mai mari decât ale dm drogerie markt în România, companie ce ocupă locul trei în piaţă dacă se iau în consi­derare doar vân­zările de cosmetice”, conform PMR. Al­te lanţuri mari de magazine sunt Se­pho­ra, Douglas şi Marrionaud, po­trivit ZF. Aceste lanţuri specializate se luptă în România atât cu maga­zinele on­line, cu companiile de vânzări di­rec­te, cât şi cu lanţurile de hiper şi su­per­marketuri care au în ofertă astfel de produse de îngrijire şi înfrumuseţare. Un alt jucător notabil sunt farmaciile, ca­­re au însă în special produse de în­gri­jire.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO