Retail&Agrobusiness

Încă un lanţ de magazine intră în febra „made in Romania“. Auchan vine cu un program pentru furnizorii români

Încă un lanţ de magazine intră în febra „made in...

Autor: Cristina Rosca

28.10.2015, 10:55 26886
Lanţul de hipermarketuri Auchan, prezent pe piaţa locală cu o reţea de 33 de magazine pe suprafaţă mare, va lansa un program destinat furnizorilor şi producătorilor români.
 
„Auchan România anunţă lansarea unui proiect destinat producătorilor şi furnizorilor români prin care pune la dispoziţia acestora reţeaua sa interna­ţională de hipermar­keturi pentru produ­sele fabricate în Ro­mânia“, potrivit unui anunţ al companiei care nu oferă alte detalii.
 
Auchan se alătură astfel altor lanţuri de comerţ modern pre­cum Mega Image, Metro sau Kaufland, care au lansat pro­grame similare într-o perioadă în care tot mai mulţi consumatori caută produse „made in Romania“. După o perioadă în care ro­mânii preferau bran-durile consacrate şi produsele străine, în ultimii ani sentimentul de patriotism s-a întors, iar retailerii încep la rândul lor să caute colaborări cu producătorii români. Cei mai mulţi optează pentru colaborări pe segmente precum legume şi fructe, dar sunt şi retaileri care îşi lansează branduri speciale destinate produselor româneşti. Printre acestea se numără Bun, din România (Billa), Gusturi româneşti (Mega Image) sau Ţara mea (Kaufland).
 
Auchan este unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală, cu afaceri totale de circa 4 mld. lei anul trecut. Cifra de afaceri reprezintă businessul cumulat al Auchan România şi real, - Hypermarket Ro­mânia. Compania a intrat pe piaţa locală acum circa un deceniu şi s-a extins prudent iniţial, însă la finalul lui 2013 a anunţat că a preluat 20 de magazine ale concurenţilor de la Real. Apoi, a deschis alte două unităţi proprii, ajungând la 33 de unităţi în România. De altfel, tranzacţia dintre Auchan şi Real, evaluată la circa 250 mil. euro, este cea mai mare din retailul au­tohton.
 
Auchan este în continuare cu ochii după achiziţii şi este interesat să intre şi pe alte formate de magazine pentru a putea creşte rapid şi pentru a se apropia de liderul local, lanţul german Kaufland, potrivit datelor ZF.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO