Retail&Agrobusiness

De ce se înghesuie traderii străini în România? Fermier cu 5.000 de hectare din Arad: „Cei care nu au spaţii de depozitare se bucură să vândă cu 0,5 lei/kg. Când recoltau, tirurile erau la capăt de parcele“

De ce se înghesuie traderii străini în România?...

Autor: Roana Rotaru

16.08.2017, 21:11 1444

„Fermierii români nu ar mai trebui să facă jocul traderilor şi să vândă imediat la recoltare. Băncile dau acum credit fermierilor cu 2% dobândă.“

Pe piaţa comerţului cu cereale din România activează trei dintre cei mai mai mari patru traderi din lume, respectiv ADM, Bunge şi Cargill, lip­sind doar compania Louis Dreyfus din aşa-numitul „ABCD” al comerţului cu cereale.

Prezenţa corporaţiilor agricole în România reprezintă o miză uriaşă pentru traderii străini în contextul în care România are producţii bogate, fermierii se grăbesc să-şi vândă marfa la recoltare pentru că nu au spaţii de depozitare sau cashflow disponibil pentru reînfiinţarea culturilor, iar sectorul zootehnic nu este suficient de dezvoltat pentru a prelua cea mai mare parte a recoltelor.

 „Produsele agricole din România sunt foarte ieftine pentru că nu avem o a doua alternativă. Nu avem bani sau spaţii de depozitare. Toţi guvernanţii le-au dat lor spaţiile de depozitare pe bani de nimic. Acum au monopol şi fac ce vor cu noi. Bursa cerealelor este făcută tot de ei, pentru că ei sunt jucătorii de pe piaţă, ei participă la bursă. Noi nu facem decât să ne uităm”, a declarat pentru ZF Laurenţiu Baciu, preşedintele Ligii Asociaţiilor Pro­ducătorilor Agricoli din România.

Dimitrie Muscă, proprietarul Combinatului Agroindustrial Curtici, din judeţul Arad, un business de 30 mil. euro din producţia de preparate din carne, produse lactate şi produse de panificaţie în sistem integrat, spune că traderii şi-au găsit aici mediul propice pentru a face business datorită faptului că România are o suprafaţă mare de tren agricol, iar producţiile fermierilor români sunt în creştere. Fermierul din Arad atrage însă atenţia producătorilor agricoli să nu îşi vândă producţiile la recoltare, ci să le depoziteze în aştep­ta­rea unui preţ mai bun.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO